Thursday, June 08, 2006

Obligatoire!

Det här är egentligen en skitdålig dag att skriva det för näst intill obligatoriska mina-bästa-smink-produkter-blogginlägget. Jag känner mig skitful och totalt missunsam alla som bara kan stryka på lite ofärgat vaselin och sno upp håret i en tofs och bara vara sååå pigg och fräsch. Jag har för närvarande inte riktigt möjlighet till det. Mitt hår är platt och livlöst och någon slags frisyr lyser totalt med sin frånvaro. Huden är glåmig och ful efter gårdagens väldigt många öl och nästan lika många cigaretter och ett antal minus på skönhetssömn kontot. Nåväl dessa är mina favoriter med eller utan rätt antal timmar skönhetssömn.


Max Factor Masterpiece Mascara

Så bra! Fram till den använde jag 2000 calories efter massa år av förväntasfullt men dyrt mascara testande (oftast med besvikelse som resultat). Masterpice är hur som helt bäst alla kategorier. Brukar en gång i månaden kosta en ynka hundralapp också då typ alla större kedjor brukar köra Max Factor kampanjer och prissänka den.


Tweezerman ögonfransuppböjare

Använde billiga H&M böjare innan jag blev övertalad att testa denna på COW. Värd sitt pris som för övrig inte är så farligt. Runt hundringen kanske?



Vincent Longo Lip & Cheek Gel Stain

Har provat massa olika typer av kindkolörer men denna är outstanding. Ganska dyr och ganska odryg pga sin flytande form men ger otroligt skirt och snyggt resultat



Vincent Longo flytande eye liner

Som ni märker har jag shoppat på COW vilket resulterar i en uppgradering från Isadoras eye liner till denna. Väldigt bra pensel men inte lika bra storlek på sjävla öppningen vilket gör att den kletar lite. Snyggt resultat dock.



Skinflash från Dior

En miljard gånger bättre än totalt överrklamerade Touche Eclat från YSL. Den är bara rådyr utan att fylla någon av sina påstådda funktionärer särskilt bra. Skinflash är iaf en utmärkt highlighter och trollar bort lite glåmighet (ok inte helt av den kaliber jag har idag)..



Diorskin Ultra Mat

Bra bra bra men dyr dyr dyr. Finns nog en chans att jag återgår till nån L'oreal variant när jag blir student igen. De gör väldigt bra budget foundations.


Eight Hour Cream

Är absolut ingen universalkräm för något annat än läpparna, men där gör den sitt jobb utomordentligt. Extremt beroendeframkallande dock. Jag tar typ på mig i sömnen vid det här laget efter att ha pumpat in ex antal tusen kronor fru Ardens imperium.


K-pak grejer.

Kostar typ 200 spänn på ebay för MEGAFÖRPACKNINGAR á ett kilo men då å andra sidan så har de inte slut än på långa vägar trots att de är införskaffade för över ett år sedan. Mindre än 30 spänn månaden för schampo och balsam alltså. Så jävla dryga och man behöver aldrig tvätta håret i onödan. Två tre gånger i veckan räcker om man har bättre saker för sig.


Dermalogica

Min totala ömma tå. Jag har problemhy (förlåt benägenhet att klämma saker i mitt ansikte som inte borde klämmas) och då spelar det ingen roll hur bra produkter man har. Man får alltid småskit innan mens och så. Men Dermalogicas grejer inbillar jag mig hjälper iaf. Också dyrt om man bortser ifrån att det är superdrygt men man behöver typ en femkronas liten klick för att ta bort allt smink!

http://secure.strawberrynet.com/images/products/03560431606.jpg

http://www.hqhair.com/images/int_cms_products/products_variations/ap-fragrance_lr.jpg



Agent Provocateur och Black Cashmere. Annars fanns det en sommarversion av Opium som jag gillade också. Blommiga lätta dofter göra sig icke besvär.


Raposolja!

Huden på kroppen håller sig mjuk så länge man inte överduschar sig (människa lukar gott ok?) så hederlig rapsolja från Konsum duger finfint till kroppen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home