Tuesday, July 04, 2006

Att unna sig en foundation...

Idag har jag haft lite överlappningsmöte med Adam som skall ha hand om de största delarna av mitt jobb nu när jag slutar. Han kommer sköta det alldeles utmärkt! Efter det hängde jag runt i Stokholms bättre sminkaffärer och testade massa smink som jag läst om på diverse mode och sminkbloggar. Jag blev sedvanligen sur över att det är så scheißedyrt med smink. "Underbart läppglans, med glitter och pluteffekt - 350 kronor". Förlåt men ett läppglans använder man ju upp på typ två utekvällar oavsett märke! Bör väl kanske uppröras över mig själv som tjackar Eight Hour cream som om det kostade som ett Försvarets men ändå? Det är ju slaggprodukter från slaktindustrin! Sen en annan sak, varför är så himla många sminkdiskbiträden så sjukt fult sminkade? Man kollar på lite hypade foundations och så kommer nån kvinna med 2,5 cm tjockt foundationlager och rekommenderar tuben man håller i. Aaaaah NOOOO liksom! Provade dock überhypade ID foundationen idag och det blev faktiskt väldigt snyggt. Funderar på att "unna mig" en sådan som det så fint heter. Den kommer dock inhandlas på ebay. Där kostar den som en Max Factor Foundation på Åhlens rea. I love it! Verkar jobbigt att det inte bara är att smeta på dock. Swirl, buff och tjoff typ. Jag vill att det skall gå jättefort och att man skall kunna göra det svajig på en krogtoalett. Man vill ju bara vara foxy, inte att det skall vara megaavancerat och kräva en halvtimmes förberedelser, en instruktionsfilm, helt rätt ljus, rätt luftfuktighet, tretton specialborstar och alla ens kompisars närvarande. Nå vi får se hur det blir.

Uppdatering angående mina KMS-produkter från Rusta: They are lovely! Jag har inte tvättat håret på fyra dagar (har varit på landet och softat) och det är inte det minsta fett! Har det någonsin hänt med ICA-schampon? Nej precis.

Nu: laga mat med mycket grönsaker (hemma hos Anders föräldrar är det bara kött) while listening på Kalle M (inte J) och sen klubbmöteNorrlands.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested

2:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»

10:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

8:05 AM  

Post a Comment

<< Home