Tuesday, September 26, 2006

Rädda världen eller anordna klubb, det BARA antingen eller!

Någon är lite arg i Dynamics gästbok:
assa ni e ju baaaa saaaaa haftiga. fatta vad hett att vara forst med en riktig elektroklubb i tontiga uppsala liksom. shit. jag tror jag dooooooor. fuck roda korset, fuck lakare utan granser jag menar det ar ju NI som raddar varden med eran BALLA elektrooooo.
Hur orkar man ha den här synen på engagemang? "Antingen räddar du världen med din tid och energi eller så kan det fan i helvetet vara".

Engagemang föder engagemang brukar det heta även hos SIDA.

ps. om det är du som skämtat Malin så är du ursäktad. ds

6 Comments:

Blogger Mallin said...

HAHAHAHHAHAHAHA.
Jag tror jag dooooooooooooooooooor.
fan, det var bristen pa o,a,o som avslojade mig.
otroligt roligt. det var precis den har reaktionen jag ville at.
Du har raddat min dag annamaria!!!
hahahhahaa.

och ja, jag skojade.

12:52 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Malin there is a thing called statcounter! Man kan se vilka länder folk har varit inne från. Någon hade varit inne där från Moldavien en del gånger de senaste dagarna... Hm hm hm vem kunde det vara? haha

Ingen rök utan eld Malin, jag vet att det ligger något i det du säger. Det är lätt att känna så när man räddar världen i Moldavien och alla andra "bara dricker öl och köper häftiga jeans". Jag vet att jag skulle känna så om jag botade HIV-barn i Botswana och läste uppdateringar från folks världsfrånvända liv hemma. "Vad fan håller ni på med folk dör ju!" Men samtidigt måste man acceptera att folk gör saker i olika skeden i sitt liv och att dömma folks engagemang vare sig vad det handlar om inte leder till något gott. Jag må vara organisationsnörd men jag tror fan att engagemang leder till mer engagemang.

Puss!

8:43 PM  
Blogger Mallin said...

Ahaaa. Jag kan inte sa mycket om sant dar.

Det ar ganska lustigt vilken forestallning folk (jag sager folk for det e inte bara du) har om hur det ska kannas att vara volontar. helt arligt sa kanner jag inte att jag raddar varlden sa himla mycket. Jag ar har pa ett EVSutbyte och det handlar ganska mkt om sjalvuppfyllande grejer.jag springer inte runt barfota hela dagarna och blir kar i flyktingar.

jag tycker att det ar jattebra att ni har dynamic och det har jag nog sagt mer an en gang. skulle aldrig kunna ordna en sa bra klubb sjalv.jag ville mest fa en reaktion eller spinna vidare pa var gamla diskussion om haftighet. jag trampade visst pa en omtalig ta men det var inget illa menat.

visst hatar jag ytliga pissverige men det har ju inget med de som ordnar dynamic att gora.

och gabbiz, vi AR haftiga fast pa varat eget lilla vis. fiiiis

puss

10:20 PM  
Blogger Mallin said...

forreste, jag har det!det man (jag och gabriella) stor sig pa ar kanske att det ar sa lite saker som ryms inom coolhetsramen.

varfor skriver ingen i min blogg att jag ar haftig for att jag ar i moldaviennnn??????????§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: (((((((((

10:22 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Jag reagerade på det du skrev för att jag vet att det är folk som har sådana åsikter... Jag har själv varit av den åsikten som du drev med men omvärderat den. Klagade tex. på alla ytliga bloggar och bara "aaaah skriv om något viktigt era jävla skitjävlar".

Men vad fan, folk skall skriva, engagera sig i och jobba med det som intresserar en. Det blir ändå inget bra om det är påklistrat eller framtvingat. Sen får vi som faktiskt bryr oss mer än nya common-tolvan och dior-läppglanset försöka visa att det är ok och framförallt coolt att faktiskt bry sig om rädda världen sakerna. Få folk att fatta att man inte behöver vara antingen eller - rädda världen eller chic-lit-fnissig. På så sätt för man upp mer engagemang för sakerna. 15 chic-lit-tjejer är fler 2 fjällrävisar.

10:38 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Sen Malin och Gabban, ni är två av mina coolaste kompisar fast på olika sätt! Kjam!

10:41 PM  

Post a Comment

<< Home