Sunday, October 01, 2006

New life versus old life

Lyssnar på say it right med Nelly Furtado nyss hemkommen från en klubb i den hedonistiska sommarhousens tecken. Jag är lite sommarnostalgisk som tidigare här på bloggen. Eller nostalgisk, jag vet inte. Väger mitt nuvarande liv mot mitt tidigare vilket är lite dumt. 60 h arbetsvecka jämte 4 månaders "ledighet" känns inte helt rätt att lägga i varsin vågskål. Men det är svårt att inte göra det för tillfället. Jobbet är himla kul (när inte massa administrativt skit strular sig pga av ovana) men alltså jag är så fruktansvärt jävla trött när jag kommer hem från jobbet! Det suger musten av mig varje dag och tre fredagar i rad har jag legat hemma och gråtit av utmattning istället för att svänga mina lurviga. Det är det som är det sjuka, att jag trivs och tycker det är kul men så fort jag kommer hem från jobbet så är jag så trött och ledsen att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Mina utgångsplaner är ganska tydliga exempel på det. Var hur peppad spm helst på Carl Craig, det var bra musik etc. goda drinkar och bra sällskap men vid ett var jag helt körd och satte mig i en taxi till Kungsholmen och diskuterade att min ungdom gled mig ur mina händer med den nattarbetande taxichauffören (m på att jag var bortskämd men ändå). Jobbade hela följande dag 10 h men var pepp på att gå till Pang! där Lo-fi-fnk skulle spela och jag och Victor skulle planera vår briljanta projektidé. Peppen försvann dock så fort jag kom innanför dörren hemma och Anders gav mig en kram. Var tvungen att cancla min och Victors framtidsbrianstorm och låg istället hemma och snyftade lite utan anledning och somnade vid elva. Nu är min fråga: när går det här över? Det här är väl bara en invänjningsfas? Jag är väl bara inte van att jobba inom handeln där det inte räcker med långa, ofta stressiga dagar utan också en massa massa spring. Om inte så blir jag inte särskilt långvarig. Jag menar jagytycker ju det är kul och är tjej (vi tjejer är uppfostrade lojala och arbetssamma) så ett tag stannar jag så klart men jag skulle aldrig kunna stanna särskilt länge på ett jobb där jag inte hade tid och ork att ha ett liv utanför jobbet, oavsett hur kul jobbt var i sig. Pls liksom, har världens bästa bok som jag läser men jag orkade inte (även fast jag haft mer eller mindre halvdag idag) utan kollade på Americas funniest homevidoes i två timmar istället. Visst jag diggar Americas funniest homevideos men då skall det fan vara fritt val eller vad man skall säga.

Godnatt!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja, en annan stavar ju sitt namn med K!

1:11 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Sorry! Jag la in dig som Victor med C någon gång i telefonboken sen var det kört.. hahaha

11:04 AM  

Post a Comment

<< Home