Thursday, June 22, 2006

Konsumtionshets

Jag har hamnat i någon slags loop. Det enda jag gör är att knarka bloggar, dokumentärer, tidningar och debattböcker. Det är pophöger, Angela Märkels framgångar i Tyskland, gängkulturen i Brasilens kåkstäder, sossehegemoni, lyxkonsumtion, mediaklimatet i Sverige och gud vet vad. Orkar inte laga mat så jag äter mackor framför datorn eller över böcker frukost, lunch, middag. Jag tar inte på mig kläderna förens klockan fyra fem. Lämnar knappt dören mer än att införskaffa något nytt magasin eller fika med någon vän som jag kan elda upp mig ännu mer med. Jag blir helt snurrig av det här. Är på tok för mottaglig för intryck just nu för att detta skall vara sunt. Vad skall jag med all denna information till? Jag förstår inte. Så här extremt har det aldrig varit. Kommer det sluta? Vad händer om jag börjar plugga pol mag? Jag kommer vara stjärten ALLA i klassen hatar. Det går inte. Jälp nån?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Var glad! Mitt intresse har ställt in sig på endast bloggar, inte det minsta på de hundratals sidor kurslitteratur om ska tentas om en vecka.

6:13 PM  

Post a Comment

<< Home