Monday, June 19, 2006

Walking in your shoes

När jag gick i högstadiet fanns det ett gäng tjejer som jag såg upp till en del (läs: så mycket så det fanns inte). Det var tjejer ett par år äldre än mig som jag såg när jag gick på stan eller var och fikade. De var alltid lika snygga vare sig de var uppklädda eller nerklädda, de verkade känna allt och alla, vara bjudna på alla fester, stå på alla gästlistor, umgås med så roliga människor och ha så jävla snygga (och m o g n a) pojkvänner och göra så mycket spännande saker. I mina dagböcker från den tiden drömde jag att jag en dag skulle vara en av dem. Ex antal år senare är inte riktigt de tjejerna mina främsta förebilder. De verkade i takt med att åren gick ointelligenta och tråkiga och alla deras pojkvänner har försökt få mig i säng utan större framgång. De var inte så jävla spännande de heller.

Nu för tiden har man väl inte förbilder på samma sätt som man hade då. Förebilderna idag är i mitt fall oftast vänner eller bekanta som har egenskaper som jag önskar att jag besatt i större utsträckning eller nån med någon skill som lyser med sin frånvaro hos mig. Den största skillnaden tror jag dock ligger i att man inte önskar vara en helt annan människa. Men det kan fortfarande vara roligt att fantisera om att man vore i andra människors kläder. Jag skulle inte banga på att vara i någon av dessas kläder ett tag (dock med en knorr av mig själv)























m det mot all fömodan var någon ni inte kände igen (det var ju inte särskilt förvånande val kanske) så kommer här en lista i fallande ordning:

Christina Stenbeck
Ellen Allien
Paris Hilton
Susan Faludi
Ebba Witt Brattström
Ségolène Royal
Scarlett Johanson
Sofia Coppola
Madonna
Joyce Carol Oates
Oprah Winfrey

0 Comments:

Post a Comment

<< Home