Monday, June 26, 2006

Pocket Shop-frossa

Idag har jag köpt åtta böcker på Pocket Shop! Alla var inte till mig dock, sex stycken var en avslutningspresent till en tjej på jobbet. Men ändå, åtta stycken! Det var typ himlen. Jag köpte lite blandad kompott sommarläsning. Både med sådant jag tycker är bra själv, som jag tror kan passa gåvomottagaren, sånt som bara är lite skön sommarförströelse och sådant som kommer få henne att minnas jobbet. Det blev:

Stressen i ditt liv - nån självhjälpsjeppe jag inte kommer ihåg namnet på

Dannyboy och kärleken - nån former studentjeppe som bott i Uppsala

Egalias döttrar - Gerd Brantenberg

Ego Girl - Carolina Gynning

On beauty - Zadie Smith

Fans - Fredrik Strage

Jag är i ärlighetens namn inte helt nöjd med mixen, den kunde varit ännu bättre men jag visste verkligen inte vad hon har för boksmak och hade ont om tid.

Till mig själv köpte jag: Brev till utlandet och Belle de Jour. Det blir min första blogg-bok. Belle de Jour är nämligen baserad på en blogg skriven utav en anonym London Call Girl. Började läsa den även fast jag läser Ebenholts och Spräng Bojorna nu också. Ryszard Kapuscinski minnen och intryck från Afrika, den moderna medborgarrättsrörelsen historia och ursprung i antislaverirörelsen och en bloggande Londonhora. Den mixen känns däremot väldigt mig om jag får säga det själv. Någon Jackie Collins tegelsten á la 800 sidor makt, sex och våld och mixen skulle vara fulländad.

3 Comments:

Blogger ERIK said...

Ah, "Belle de jour". Blir sa himla peppad att se Bunuels fina film med samma namn om den forvirrade hemmafrun.

2:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

men var inte den där bloggen av den engelska callgirlen bara en bluff? det var en jounalist som hade skrivit den eller nåt har jag för mig? (det är säker mycket bra ändå dock!!)

1:08 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Så mycker arbetslösa journalister med högre ambitioner det finns som länge irriterat sig på det där autencitetskravet så skulle det inte fövvånat mig det minsta.

Måste genast goggla lite på det..

2:01 PM  

Post a Comment

<< Home