Thursday, June 22, 2006

Min nya mission

Fick en kommentar på inlägget om mitt bloggknarkande från en desperat ung tjej (hon ville vara anonym) som inte visste hur hon skulle komma ur sitt bloggmissbruk. Jag verkligen kände det desperata ropet på hjälp när hon beskrev att hon inte alls pluggade till sin kommande tenta utan bara knarkade bloggar. Gör nåt! Agera!

Hon satte ord på något jag känt på mig länge nu: internet är ett hot mot både vår gemensamma välfärd och folkhälsan och det är mitt kall att göra något åt det.

Jag har nu mailat EU och sagt åt dem att de borde fixa varnings pop-ups varenda gång man öppnar en ny sida som frågar "Är du säker på att du inte borde göra något annat nu? - World Wide Web kan vara beroendeframkallande!"

Jag var inte fått nåt svar än. Det kommer säker imorgon. Annars är det bara att börja driva opinion här hemma först.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

desperat ung kille tack!

10:53 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Jag förstår att du vill vara anonym och dölja ditt riktiga jag men det är lugnt. Hjälp är på väg!

12:30 PM  

Post a Comment

<< Home