Friday, June 09, 2006

Uppsala techno på De:bug kartan



Igår kom nya numret av De:bug och där fanns en helsideintervju med Erik Möller aka Unai aka Spinform. Jag har dock inte lyckats lista ut vad allt betyder betyder ens i ingressen där de pratade om Uppsala som stad att ha sin kreativa bas i. Kan bero på att jag aldrig läst tyska (men jag har dessto större tillgång till tyskalexikon). Anders får översätta.

Skall bli spännande att läsa/få översatt. Jag skall inte sticka under stol med att det är kul att läsa om vad som sägs om sin hemstad i en utländsk (techno)tidning. Technoperspektivet på Uppsala är ju inte jättefrekvent åtkommande i UNT liksom. Temperaturen i Uppsalas musikliv där brukar oftast illusteras av typ vara tre 18-åriga HC snubbar som tycker att allt blivit m y c k e t bättre sen de och tre killar till fick HELA ungdomens hus för sig själva då de skrämt bort all annan verksamhet eller så är det något lite ledset indieband som är trötta på att spela på Genomfarten.

Well well.

Blir alltid lika arg över att jag inte kan tyska när De:bug dimper ner på hallmattan. Tack och lov betyder ju att en 12" fem kluttar samma sak på tyska som på svenska.

2 Comments:

Blogger Martin Cöster said...

Alltid trevligt när Unai uppmärksammas att det är i DE: Bug gör inte saken sämre direkt. Dock verkar inte Uppsala blivit inpräntat som techno-mekka i Berlin http://www.water-gate.de/program/index.html

5:25 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

äääääh! vadå stockholm liksom. UPPSALA - the biggest universitytown in Sweden för fan!

hur är watergate nu förtin föresten? gillar verkligen lokalen men folk verkar störa sig på att det är en del posh folk där. Jag har inget mot det så länge det blir stelt och bara posigt som svenska tillställningar med posh folk tanderar att bli ibland..

11:10 PM  

Post a Comment

<< Home