Thursday, January 11, 2007

Välkommen till min lilla blogg om mode och läppglans


Fan vilken dålig bloggerska jag var i måndags. En bra bloggerska tar alla tillfällen i akt att göra massa spännande saker (trots att man ibland kanske inte orkar eller vill) för att få bra blogginlägg. Jag hade inbjudan till Tiger-visningen som det efter en ledig-dags bloggplöjande visade sig att ALLA fashionistor var på (Hotspot, Ytligheter, Ebba mfl). Istället för att gå på den prioriterade jag en jävligt illamående-framkallande studenthamburgare på Uplands ackompanjerat av deras senaste blandskiva (från 1996?) med Skunk Anansie och Cranberries. Kvällen fortsatte sedan glamouröst med att jag invigde min nya antibiotika kräm mot vuxenacne (TACK LIVET!!!). Kvällen avslutades utan sex med att Anders läste högt ur Drömfakulteten. Jag somnade på hans ryamattebröst föreställandes mig torsk-kukar i Valeries mun, ökenfärder och pskykosförklarat konstnärsskap.

Apropå modevisningar och hudproblem blev min blogg anklagad för att vara ytlig "och typ bara handla om läppglans och mode" utav en av mina vänner i helgen (kan man vara vän med någon som misstolkar hela ens person så?). Eeh ok liksom. Jag vet inte hur ni övriga läsare upplever det, men har jag kanske fått hela min till er kommunicerade personlighet om bakfoten då jag inte upplever att min blogg utelsutande handlar om läppglans och mode?

Men för att spä på det hela då: alltså jag var på Acne-kontoret för kanske tre veckor sedan. Skulle kolla på vårkollektionen och vad vi kommer få in för något. Alltså killarna - OMG! Alla såg helt klonade ut. Lite Acne-jeans som var tighta fast ändå lite skönt slappa, någon enfärgad oversizad t-shirt eller linne, lite grova boots eller kängor och lite långt hår i slarvig tofs eller knut. Mode-Sverige i ett nötskal - alla är så i framkant att de ser cloned ut!

Godnatt iaf. Skall se om jag kan sova efter all vattenpipa, granatäpple, ostkaka, popcorn och te som har förtärts denna kristna myskväll hos Elin.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ja...som en kopia av Englas jävla showroom. ;)
http://annamirjamaria.blogg.se/

10:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Funderar på om du har en hemlig beundrare....

11:34 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

annamaria och annamirjamaria ja! Vi är nästan cloned!

12:39 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Vadå "funderar på om du har en hemlig beundrare" - antigen har man en hemlig beundrare eller så har man det inte. OM jag nu har en hemlig beundrare så blir jag lite smickrad...

12:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

hehehe, you rule

12:44 PM  

Post a Comment

<< Home