Friday, January 05, 2007

Nytt år ny karriär?

Uppsala Domkyrka i tändstickor

Hade tänkt maila UNT ikväll men det behövdes inte. Upptäckte att de lämnat meddelande på mobilen när jag kom hem från jobbet. Får se vart vi landar. Kul om jag skulle börja jobba för dem med tanke på min sedan dag ett lätt nedlåtande syn på deras kultur och nöjes-bevakning. Det bästa med UNT är fan insändarna och att kunna hänga med i den "rafflande" lokalpolitiken, alla never ending diskussioner angående cykelbanor, länsbyten, medborgardialoger och undermålig mat på ålderdomshemmen. Om tillfälle ges skall jag fan löneförhandla till mig gratis prenumeration tror jag. Saknar UNT på riktigt.

Här är en text från i somras om en annan tidningspublicistisk höjdpunkt i Uppsala.

6 Comments:

Blogger kalliljas said...

Jag hade också UNT ett tag, men återgick till DN ganska snabbt. Så jäkla tröttsamt att följa debatten mellan Gunnar Hedberg och lekplats-Niklas om de "lekande barnen" på Uppsalas gator. Tacka vet jag DN Söndag eller Ledarsidorna.

Vad är det du kommer skriva i UNT?

7:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

hej! kan inte du ta över unt fredag snart??? och kommer jag också att få sådär många jobb när jag slutar? I mars planerar jag att fika med dig. kram och puss

4:46 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

haha ja gunnar hedberg och miljöpartist-nicklas kan man ju onekligen få en att säga upp sin unt-prenumeration...

jag tycker ändå det är roligt att hänga med i vad som händer lokal, fast jag prioriterar ändå DN (som jag också prenumerar på) framför UNT..

det verkar som att jag skall skriva lite klubbkrönikor och liknande. inte helt klart än. vet inte om jag får jobbet heller riktigt, skall på möte med dem på måndag. skall bli kul om jag får chansen. på unt-snubben jag pratade med lät de som att de hade lite samma förslag på ändringar som jag skulle ha gjort om jag var chefredaktör..

8:44 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Kan inte DU ta över UNT fredag snart?

klart du också kommer få så där många jobb när du slutar!! du vet vinnande personlighet! *skrattar äcklat åt mitt egna skämt*

fika i mars helt klart.

kram pårä

8:46 PM  
Blogger kalliljas said...

Nu verkar det som om jag kommer blogga för UNT i vår. De hörde av sig idag. Då kanske vi blir kollegor? Det vore fett.

9:50 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

nämen nu skämtar du?

idag går det undan på UNT:s medarbetar rekrytering...

vad kul!

krönikörskollegor lär väl mest träffas på årliga julfesten I guess..

10:04 PM  

Post a Comment

<< Home