Saturday, December 23, 2006

Det är jag som är hundra

Hej bloggen jag vänstrar inte jag lovar! Det är bredbandsbolagets fel... De har stängt av vårt intenet med hänvisning till att vi inte betalt våra fakturor vilket vi inte gjort då vi upprepade gånger bett om att betala via autogiro. Hur som helst, jag har ingen annan (förutom mitt jobb då).

I veckan har jag ätit mycket väl avägda smakkombinationer så som saffransrisotto, persiljeblåmusslor och wasibicremer. Mitt vuxenliv har varit patetiskt påträngande. (Mat är allt. )

Jag har varit konstigt sorgsen.

Jag har vårdat min kropp ömt med äckliga lunchbuféer.

Jag har beställt läkartid.

Jag har ringt min mamma och sagt att jag tänker på henne och det gjorde lite ont.

Jag har inte kunnat somna. Inte kunnat vakna.

Jag har druckit öl på Palermo, Hijazz och Palermo.

Jag har längtat efter stillhet för berättelser.

Jag har synat min hud i förstoringsspegel mycket och länge,.

Jag har bråkat med vår förstärkare som för närvarande luktar bränt.

Jag har kommit på vad storheten med gymnasiet var.

Jag har träffat hundra ytliga.

Jag har känt mig som hundra.

3000 kronor kan kanske vara värt.

Jag är inte så emo som det låter.

*Lyssnar på Henrik B*

*Kollade på discogs, tyckte det lät lite Pryda! Alltså bilderna på karln! SkÖvde?*

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ah det här är vad man kallar för en dikt. fint. låt mej veta, vad var storheten med gymnasiet, den raden hängde jag inte riktigt med på.

4:26 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

haah det var inte riktigt tänkt att vara en dikt! mer att jag inte orkade skriva en text av massa lösrykta öl-tankar!

storheten med gymnasiet var att det hände massa massa saker med en själv och i ens liv som man hade tid att bearbeta så mkt. med sig själv, med sina vänner, i skolan, i text etc. DET var storheten med gymnasiet! när man är "vuxen" hinns det inte med. eller ok, jag hinner inte med det just nu.

*sväljer ett pippi-långstrump-jag-bliva-aldrig-stur-piller*

10:01 PM  

Post a Comment

<< Home