Monday, December 04, 2006

En mycket lyckad maskerad (och utklädning trots allt)

Maskeraden i lördags fick mig att inse hur trevligt det är med uppstyrda hemmafester som variation till klubbande. Trots den nattsvarta maskerad-ångest som präglade mitt tidigare blogginlägg styrdes min utstyrsel upp från oväntat håll... Ingrid kom in på Stuk med lite äckligt syntettyg, ståltråd och säckväv och erbjöd mig att vara champagneflaska ihop med henne och hennes läkarkompisar. Verkade lite kefft men dräkterna blev väldigt lyckade! Vi var helt klart bland de bäst utklädda på festen med sina 180 inbjudna. Extra-allt Matte som också bor i huset var så klart också jättebra, han var liksom utklädd vill lustgas! Andra favoriter var eeh eeeh jag kommer inte på någon. Eller jo Johanna var snygg och arty (precis som mina bilder på henne) som sjökapten. Annars var det många tråkiga som var poliser, Baywatch-badvakter och typ porrtjejer. En tjej hade iof en jättebra dräkt på temat snjönöd: hela underkroppen var ett haj-gap och som hon befann sig i. Älskar Fjellstedska (eller är det kanske Norrstedskas?) maskerader! De inbjudna betalar 100 kronor, man bjuds på fördrink, buffé (jättegod detta år med massa snittar) och hela huset har varit engagerade i att inreda huset temaenligt. I år hade varje våning olika inredningar på temat "i nöd och lust". Källaren var helveteshål, mellanvåningen kyrka och övervåningen lustgård. Att tillgå fanns även kareoke, något lite crazy liveband jag undvek, en indie-party-dj som brände av alla hits en helt sjukt oplanerad ordning (tänk Obla-di-oblada efter Call on me) och barer med 10-kronors öl och "drinkar". Summan av kardemumman: mer sjukt uppstyrda maskerader tack!


0 Comments:

Post a Comment

<< Home