Saturday, November 25, 2006

03.48


Fick ett sånt himla fint sms från min efter tre år nyblivna singelvännina (inte Britney dårå):

"Förstår du hur lätt det är att få ligg eller? Har varit på Dj Assault o haft askul. tänkte på dig. Mår prima. Puss!"


Sen måste jag säga att jag är lite irriterad över alla som ber en att skriva upp HUNDRA på gästlistan. Klart man vill stå på gästlistan men är man extremt ytligt bekanta så känns det som att man kanske kan hejda sig med att be om typ arton gästlisteplatser. Gästlistan är fan till som extra betalning för oss som anordnar klubbar och ens närmsta vänner. Jag ber aldrig om mer platser än åt mig själv och kanske högst två till. Ok nu ljög jag men jag anordnar å andra sidan klubb själv och de personer jag ber om platser från vet att de kommer få listan hos mig.

Jag kanske låter missunsam och dryg men jag är alltid jättegenerös med platser men det känns trist om det skall vara kö för att komma in på gästlistan. Jäjä det blir kul ikväll iaf!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ja! Alltså jag har ganska stora problem med gästlistor, och att alltid fixa det till flertalet. Dels för att jag tycker det är sjukt bra när folk stödjer initiativ som drivna klubbar, och dels för att jag alltid står på listorna själv. Detta medför b.la att mitt eget argument om att stödja bra saker faller, precis som argumentet om att andra borde göra det. Men då är det bra att komma ihåg; listorna är till för nära vänner eller folk som via goodwill tjänar på varann utan att den betalande publiken lider. Så motiverar iaf jag det för mig själv. Du stod på min senast, även om du inte kom. Grr!

5:57 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Snäppet värre är alla personer som tycker att de borde få gå g r a t i s även fast man inte känner dem! På en av mina första Dynamic så hade vi skrivit upp en kille från en indieklubb i stan vars klubb är assnåla med listplatser. Han fick betala 50 kronor för tre stora akter - på hans klubb fick man betala 60 spänn för jävla Nöjesguiden-recensent som spelade alla indieklassiker vem som helst kunde stått och spelat. Väl inne på klubben hade han fnyst och tackat för att han blivit ruinerad i dörren!

Bara för att man har/har haft klubb själv skall man inte förutsätta att man skall stå på alla listor jämt heller (även om man så klart oftast gör det). Visa lite ödmjukhet liksom!

Du vet varför jag inte dök upp! jag låg och grät av utmattning. Det var inte läge! hahaha

8:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Angående mitt sms vill jag bara förtydliga att det var en iakttagelse av köttmarknaden inte att jag själv tagit del av den. Jag är inte singel så tänk på vad du skriver.

5:13 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

ja jag tyckte det var ganska uppenbart!

2:31 AM  

Post a Comment

<< Home