Wednesday, November 08, 2006

Lite mer brudbloggande


Med risk för brud-overdose här på bloggen men alltså ÄNTLIGEN har Britney tagit sig i kragen och skiljt sig från Kevin! Jag har skrivit öppna brev till både Britney och Madonna här på bloggen för att snabba på processen och nu äntligen verkar hon ha begrundat det jag och hela världen har sagt hela tiden. Hallelulja! Varför Britneys äktenskap har varit viktigt för mig sedan det började gå utför finns det många förklaringar till. Några kanske finns att finna här och här i två gamla blogginlägg om Brittan. Nu finns det iaf ingen mer dålig ursäkt att smygläsa Veckans Nu. Förutom att förhoppningsvis få läsa om att Angelina gjort slut med tråk-Brad så att hon, Brittan och Madonna kan starta feministiskt singel-mom kollektiv i nån flashig Malibu-villa.

Sen måste jag bara berätta det sjukaste som hände idag i butiken. Det handlar inte om att jag var tvungen att sälja jeans till mitt mesta fjortis-hångel ever (en pundig skejtare jag rullade runt i leran invid en majbrasa på sista april i sjuan) som jag inte prata med sedan dess. Nej nej not that... Förra veckan var en jätterar tjej inne som ville ha hjälp att hitta byxor. Jag hjälpte henne väldigt mycket då det var ganska lugnt i butiken. Hon var helt översvallande glad för all hjälp och sa att hon aldrig hade fått så bra service i hela sitt liv även fast hon själv jobbade för Yves Saint Laurent på NK. Under tiden jag hjälpte henne pratade vi lite om parfymer och jag berättade att Yves Saint Laurents Opium var en av mina favoritdofter. När hon idag kom tillbaks hade hon med sig en chic liten Yves Saint Laurent påse med ett litet kort och ett jättefint inslaget paket. "Tack för otroligt bra service" stod det och i paketet låg en 100 ml limited edition-version av Opium! Hur glad blir man inte liksom?


Sen blev jag kanske inspirerad av mig själv och mitt brudbloggande igår för idag ringde jag på vinst och förlust och bokade första bästa klipptid. Kunde gått lika illa som min improviserade permanent men det verkar ha gått vägen någorlunda då jag uppenbarligen inspirerade Fia till att besöka en frisör för typ andra gången sedan 1991. Mitt hår var helt förstört och då menar jag verkligen helt förstört så allt var tvungen att åka väck. Jag har numer en väldigt kort och puffig page. Har inte haft så kort hår sedan min Robyn-frilla i femma men det känns helt ok. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ser 30-tal, indie eller bara mellanstadiet ut. Fia i sin tur kom ut från frisören som en tidigt 90-tals Brenda i Beverly Hills när hon hade bett om Fran i Nanny-looken. Poor thing!

Apropå Bevvan så är det typ en sådan här page jag har:

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ah, klippte du dig hos Nina?

2:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

niMa

2:47 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Nje det blev inte Nima. Han verkar ha varit sjuk typ fem veckor. Tog en akuttid på Hairteam och var där på 3 minuter...

1:32 PM  

Post a Comment

<< Home