Tuesday, November 07, 2006

Ain't running out of subjects

När jag och Gina dricker öl så kretsar våra samtalsämnen oftast kring fem saker:

1. Morgontidningarnas ledarskribenter. Inte sällan fastnar vi på Maria Abrahamsson ett bra tag. Vi måste nästan varje gång vi ses ta upp att hon sa i Damernas Värld att hon på 70-talet inte använde jeans och att hon tyckte att det var "omoraliskt" att hennes syster gjorde det. Idag har hon dock kommit över det.

Niklas Ekdal är en annan favorit att diskutera (dissikera).

2. Läget i rikspolitiken. Vad händer, vad finns att klaga på? Alltid, oavsett politiskt styre...

3. Ginas pappas politiska läge. Några uppluckringar i VD och arbetsgivarmoderatens ståndpunkter? Idag ja - Fredrik Reinfeldt har blivit oödmdjuk.

4. Ginas urspårade kompis X som är som en upppitchad dokusåpadeltagare som gråter, gör extensions, kedjeröker och vill förstora brösten/fettsuga sig, jobbsuper, helgsuper, går hem med sjuka killar och pratar i 180.

5. Sjunde Himlen. Blir oftast ändpunkten på kvällen då vi efter upphetsade diskussioner om det senaste förvecklingarna i familjen Camdens HUS är så upprörda och utmattade att vi måste gå hem. Vem som leder lynchmobben mot "den äckliga horan Lucy" låter jag vara osagt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha detta tittade jag på när jag var arbetslös. min vän var också arbetslös och tittade också fast på andra sidan av sverige och vi snackade om de olika avsnitten.. haha... det var tider det ;) förresten. jag heter också annamia.

12:02 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Haha sjunde himlen är sjukt beroendeframkallande! Man måste verkligen prata om det med någon också! Går inte och sitta själv och kolla man måste kunna förfasas med någon.

Jag kallas Ami av många men heter Annamaria egentligen. Det är mest min mamma som kallar mig Annamia. Jag vet inte riktigt varflr Viktor döpt mig till Annamia på hans blogg..

12:17 AM  

Post a Comment

<< Home