Sunday, October 29, 2006

Cased closed: helgen vecka 43


Alokoholmässigt skiljer sig denna helg väldigt mycket från förra. Under min och Mias Grodan-strapatser förra lördagen testade jag bartendertipset att bara dricka så ren sprit som möjligt utan massa sockriga drinkmixar. Mia lät så oerhört övertygad om att man inte skulle få någon bakfylla om man höll sig till det så det var värt att testa. Det blev således enbart gin & tonic och vodka tonic med lite extra lime, och faktiskt! Trots att sista drinken sörplades upp precis innan stängning klockan tre så vaknade jag pigg och kry som en annan Blossom Tainton redo att powerwalka runt Djurgården med en hantel i vardera handen! Kändes knappt att vi hade varit ute dagen innan. Denna söndag däremot... Ujujuj. Jag och Anders har bara ätit pizza, zappat frenetiskt för att hitta det för tillfället mest hjärndöda tv-programmet och tyckt väldigt,väldigt synd om oss själva. När folk hade börjat däcka på efterfesten imorse så kunde Anders knappt stå och väl hemma fick jag tömma lite spyhink innan jag själv slocknade. Trots det (eller kanske just därför) var efterfesten för egen del roligare än själva klubben denna Dynamic-gång. Det kändes som att jag bara sprang runt, runt hela kvällen utan att för det hinna prata med någon förutom min totalt hjärtskärande ledsna och rödgråtna bästa kompis med kärleksproblem. Apropå kärleksproblem så var tjejen som försökte sno Anders från mig för två år sedan i sällskap med Rice Twins. Hon skickade massa kärleksbrev och bjöd honom hem till sig trots att hon visste att vi var ihop och jättekära. Kände dock inte det var värt att kommentera och konfrontera överhuvudtaget - jag vet vart jag har Anders och tyckte mest att det var väldigt tragiskt från hennes sida. Var vid tillfället mer irriterad på Anders för att han var så naiv och inte såg vad som höll på att hända. Jag föraktar fan naivitet. Är det något jag hatar så är det killar som gillar lite gulligt naiva tjejer och det är tyvär inte helt ovanligt.

På lördag dag var vi på vernissage för en utställning på Uppsala Konstmuséet med Olof, Malin och Andreas aka Kenny Leaven och gjorde efter det ett misslyckat försök att äta sushi. Andreas var ett stort fan av god mat och matlagning i största allmänhet och sushi i synnerhet. För er som kanske besökt hans myspace eller har technokoll vet att hans låtar heter därefter: Feeling Spicy och Wasabi. Men det blev som sagt inget wasabisting. Sushinrestaurangen vi skulle till var stängd så efter att ha velat fram och tillbaka hamnade vi på en allmänasiatisk buffé och fan vad äckligt det var! Allt var så sött att det kändes som att buffékocken strött strösocker över samtliga rätter! Note to myself: aldrig mer äta asiatisk buffé - it might sound good in theory men är så fan heller i praktiken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home