Thursday, October 26, 2006

10.51

Det är så jävla kallt i min lägenhet, förstår inte! Sitter med morgonrock, täcke och varmtekopp framför datorn och huttrar. Har vårdat mitt hår med en proteinkur från Sebastian och morgonsnyftat till Oprah: de intervjuade Afrikas första president och prinsessan av Jordanien. Någon artist spelade som hade skänkt allt vad det skulle kostat att göra en cool musikvideo till massa biståndsprojekt. Massa rädda-världen-biståndsporr och inte ett öga torrt som vanligt (särskilt inte på mig).

Skall snart gå till jobbet. Vaknade halv sju, trodde mig vara vaken och kom i sömntöcknet på massa brighta jobbidéer. Jobbet är väldigt kul nu när alla (jag) kommit in i det lite mer och det känns spännande att faktiskt kunna utveckla butiken nu och inte bara få den på fötter. Annars händer inte så mycket, förutom att vi måste flytta från vår lägenhet pga att de skall riva upp badrummet och fuktsanera för tredje gången sedan Carla köpte den! Maken till inkompetenta rörmockare har jag inte varit med om, det har liksom stått och läckt i flera år trots att de gjort om det två gånger!

Jäjä. Är lite sugen på Bricolage ikväll även fast jag har personalmöte imorgon klockan nio och det kommer vara typ full ös medvetslös resten av dagen pga av löningen. Det är så kul att det går bra för Bricolage. Hoppas bara Anders träffar någon söt SMART tjej också. Äääh måste springa nu! Funderar på att ta en cigarett på vägen till jobbet bara för att det är en sådan krispig morgon. Åver and out!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag såg också Oprah. Fan vad drottningen av Jordanien var snygg. Jag kan tänka mig att Oprah verkligen gillade att den lilla flickan Musu fick komma till studion. Hur får man liberias president med på att ställa upp på Oprah? Du borde förresten kolla upp på YouTube och jämföra dessa två videos: Oprah när hon delar ut bilar till hela publiken och Tyra Banks när hon avslöjar sin beautysecret och delar ut varsin burk till alla i publiken.

Det känns lite ensamt att kommentera här.

10:32 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Jag kan verkligen tänka mig Oprah älska att stå och mysa mellan Jordaniens drottning och Liverias president. Jag tror Oprah gärna vill vara/ser sig som en bladning av de båda.

Angående kommentarerna: jag vet! En av 100 skriver bokstavligt talat.

11:20 PM  

Post a Comment

<< Home