Tuesday, November 07, 2006

Lite brudbloggande!

Den här säkerligen totalt menlösa produkten ligger nu i ett paket på väg från USA hem till mig:

Dermalogica Pre-Cleanse! Man använder den innan man tvättar bort smink och smuts för att få det RIKTIGT rent. Känns skönt att veta det inte riktigt blivit det innan med deras produkter... Jäjä kul att prova i alla fall. Om inte annat så tar det väl mig ett steg närmre min sedan länge utstakade karriär som ny Sverker Olofsson.

Sen har Elin lovat mig sin burk Eyeko Cream som blivit utsedd till årets skönhetsprodukt av Glamour. Hon tyckte den luktade äckligt och att den verkade vara dålig för hyn men jag tar gärna emot och provar. Betalningen sker i äpplen, päron och bananer.


Har du lite lön att sätta sprätt på så kan jag rekommendera den här:

REN - Moroccan Rose Otto Shower Wash. En jävla duschcreme för typ 200-300 spänn men den luktar godare än ALLT annat jag luktat på tidigare i artificiell väg. Ibland duschar jag bara för att få använda den och det är inget Sofie Fahrman sälj-skämt! Till och med Anders som inte är överdrivet parfym- eller doftintresserad kände direkt att den var väldigt exklusiv och unik i doften och ville ha den i badet. Mitt exemplar är dock bara ett 50 ml prov jag fick när Hannes städade ut sin lägenhet på alla sponskläder och sponshudvårdsprodukter men jag funderar på att köpa en flaska på C/O Stockholm. Jag tror fan den är värd det hur sjukt det än må låta!

När vi ändå är inne på brudgrejer, så har jga hittat min drömbikini! Jag ser mig själv softa på någon storstadsstrand i denna bikini från Erica Laurell i sommar:


Ett annat stycke tyg som är fab men som jag nog står över är en skitsnygg kappa från Miu Miu:


Dör lite grann för att den är så fin men elva tusen för en kappa skulle jag inte ens tycka var ok pris ens om jag var miljonär känns det som. Visst är det hantverk etc men vad fan det är fortfarande bara tyg!! Apropå kappor så finns den här fina från Jasha hos oss på Stuk:

Den är också dyr som kostar 4000 men jag börjar i ärlighetens namn fundera över om jag skall köpa (med 40% personalrabatt dock). Insane kanske men en riktigt snygg kappa kan man ju ha tills man blir hundra och sen ärver ens barnbarn den och bara "åååh den här är från millenieskiftet..." 2400 delat på 100 blir faktiskt bara 24, så om jag skulle ha den tills jag blir hundra vilket jag förutsätter så skulle den bara kosta 24 kronor om året vilket faktiskt inte är så farligt för en vinterkappa. Vi får se.

Sen kan jag även rekommendera allt i märket American Vintage som inte alls är second hand som man kan tro, men som är snyggt och helt ok prisvärt ändå. Jag är uppe i min tredje American Vintage-klänning nu och insåg att jag har någon av dem på mig på varenda mingelbild som tagits på mig de senaste månaderna. Materialet mjukt, tunnt bomullstyg som den där söndernötta och sönderälskade pyjamasen man hade när man var åtta och mamma ville slänga men man vägrade. Lovely! Finns massa American Vintagegrejer på STUK om man får göra lite gratisreklam för sin egen butik och det får man.


Uppdatering: Ellionor på Ytligheter hade visst också skrivit om American Vintage idag. Hon hade fotat just de klänningarna jag pratade om... Här är de (och en hund..):

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Men en kvalitetskappa är absolut värd sitt pris. jag har t.ex lagt av 2 500 för en snygg kappa till vinter. man räknar ju med att använda den minst i fem år.

appropå american vintage: materialet är råskönt. men tänk om man bara ser ut som en mysbjörn hela tiden då?

ps. I like my bananas greenish. ds

12:17 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Meh! Ser jag ut som en mysbjörn hela tiden eller? Ser tjejen på bilden ut som en mysbjörn? Nej just det!

haha

12:35 AM  

Post a Comment

<< Home