Thursday, November 30, 2006

Jag - en maskeradmarodör


Ja ni vet vilka det är. De som ringer sina tjejkompisar liksom pipskriker - "Aaaaaaah ni skall bara veta hur fuul och konstig och sjukt utklädd jag äääär! Shit jag dör!". Maskeraden har tex. 80-tals tema. Tjejen ifråga kommer till maskeraden helt spelat "pinig" och bara "Kolla jag ser helt sjuk ut!". Du ser att hon ser ut som alltid gör fast kanske med en kort snygg kjol och typ rosa läppstift. Kanske har hon sina vanliga kläder bara ett par lite crazy 80-tals glasögon. Själv har du klämt i dig i dig din mosters bävernylonoverall från 82 är osminkad för att se ut som tolv och en spretig och touperad tofts mitt på huvudet. Du är så jävla ful, men autentisk. Maskeraden känns helt plöstligt inte på lika villkor och inte lika rolig.

Jag kommer vara tjejen den dåligt utklädda tjejen med pipröst på lördag. Jag är bjuden på Fjellstedskas årliga husmaskerad. Temat är "I nöd och lust" men jag har bara imorgon och på lördag på mig att fixa utklädning och då jobbar jag. Jag är så sjukt ledsen! Jag älskar att klä ut mig och det var hundra år sedan jag var på maskerad så om jag bara hade tid skulle jag komma utklädd till oigenkännelighet. Nu vet jag inte. Det enda jag kan komma på är min gula radioaktivitetströja som kanske signalerar lite nöd och det känns så fruktansvärt patetiskt! Jag hade den liksom förra helgen på fullaste allvar! Måste hitta nåt annat men vad efter handelns öppetider! JÄLP MÄJ!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

men hallå, brudklänning!

Om du vill kan du låna den där klänningen jag köpte på vaksala torg som är gräddvit med något broderi på bröstet, axelband man knyter och ganska lång med drapering. It would look nice on you.

12:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Oh nej!
Du måste klä ut dig till älskarinnan!
förföriska ögonfransar och kanske ett äpple i ena handen som symboliserar det förbjudna

Eller klär du ut dig till präst!

Eller tar du Anders kostym!

Nån borde betala mig!

12:58 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Tas med den till butiken imorgon!! Annars har jag blivit lovad en champagne-dräkt av Autbahn-tjejerna. De håller visst på med något hemmabygge.

Annars funderar jag på stay-ups svarta trosor och bara bröst bara..? Rött läppstift... Vad tror du?

hhaaaha

9:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

I've had candidates get a "no" and once they found out why, dealt with the objection and wound up with the job.. [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]mulberry outlet[/url Examples include water, sports drinks, tea, broth, gelatin, ice pops, clear soda, apple juice, grape juice and cranberry juice. [url=http://www.goosecoatsale.ca]canada goose[/url] Hfafiosge
[url=http://www.pandorajewelryvip.co.uk]pandora Sale[/url] Mtudavvin [url=http://www.officialcanadagooseparkae.com]canada goose jacket sale[/url] vlsomykez

8:03 AM  

Post a Comment

<< Home