Tuesday, November 28, 2006

Morgontidningen är för pöbeln utan koll!


Hur svårt var det att förutspå det här liksom? Nu vill folk (trendsättande mediaeliten) ha kultur och allvar. Tusen år senare SVD. Grattis!

Inte för att sån men 2:a oktober förutspådde jag i ett alkoholdoftande blogginlägg detta (och det var inte direkt svåruträknat): Jag föreslår att du färgar pikérna svarta, tvättar dem i vittvätt några gånger, addar en svart linnekavaj (tänk manlig kanoniserad författare) och en kanske någon "bohemisk" Myrorna-halsduk på det. Sen de handgjorda skorna på det och du kommer undan och kan fortfarande känna dig lite moderadikal... Satsa istället igen på att utstråla stort kulturellt & intellektuellt kapital snarare än ekonomiskt."

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag hatar kultur. Eller jag vet inte. Jag blir bara så provocerad av att Musikhögskolans utbildningar är så dyra. Sen blir jag sur för att alla tror att jag är dum i huvudet för att jag är så här.

3:04 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

haha så bra att hata kultur!

8:36 AM  

Post a Comment

<< Home