Tuesday, November 28, 2006

Ensam och sjuk framför tv:n

BAAAAAD DAY! Sitter alldelles sjuk och ämlig framför dator. Jag har inte tittat mig i spegeln på länge men det känns som att jag är lila och fnasig runt ögonen. Dunno why! Mr Praktikant på jobbet var sjuk utöver mig idag, Kristoffer fick inte tag på någon annan ett bra tag, han ringde stressad och svettig ett antal gånger över att han klickat i fel ruta på DHL, haft sönder symaskinen och undrade nervöst om jag skulle vara frisk tills galleriakvällen imorgon (20 % på allt i butiken). Utöver det har sjuttontusen extrajobbare ringt och undrat om schemat är färdigt. Eeeh nej jag ligger hemma svettig och är lila liksom. Ergo vill att jag skall svara på artontusen frågor om Uppsalas musikliv och på torsdag skall Christin fota mig. Tur att det är hon som fattar att man måste ta tusen bilder tills man är nöjd. Att vara ful på privata bilder är en sak men i tidningen - no! Kollade lite på SVT24 idag. Maudan var också lite sjuk under interpellationen om vd-bonusar i statliga företag. Jag älskar att vara hemma och vara sjuk och kolla på tråkiga seminarier och KU-utfrågningar. För att inte tala om att kolla på 90-tals klassikern Ensamma Hemma! I love Baileys trumpna hundmin, Julias suckar och utandningar, Claudias falska fiolgnissel för att inte tala om alla skönt stora myskjortor, tights och jeansjackor. Det är nog min bästa serie! Jag har gjort en svensk Party of Five sida. Jag började så klart med att skriva och Bailey. Han är snyggast och viktigast. Så här långt har jag kommit nu:

Sarah är snäll och god. Hon är så kär i Bailey att det är synd om henne. Han behandlar henne som skräp och det måste till att han nästan kör ihjäl henne för att han ska kunna sluta dricka sprit. Hon stöttar honom i allt, även fast han envisas med Monster-Truck Show på Alla Hjärtans dag och svartsjuke-attacker (Matt i bandet och Sarahs granne). Bailey & Sarah Sarah är adopterad, så även om hon och Julia ska framstå som bästa vänner, vill Sarah inte prata med Julia om Julias graviditet och abortfunderingar. I sista avsnittet av säsong tre bestämde Sarah att hennes och Baileys framtid är som vänner.

Följ projektet på hemsidan.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

det är en så fin tvserie..

12:28 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

jag trodde att jag skrivit en kommentar till mig själv ett tag!

ja visst är den det. inte lika bra som sjunde himlen dock :)

5:59 PM  

Post a Comment

<< Home