Saturday, December 02, 2006

Gonatt

Min dag kan kortfattat beskrivas som följande:

Frkostmöte. Mr christian tycker att vi har betett oss omänskligt. Jag berättar inte om att jag vaknat vid tre och inte kunnat somna om av omänsklighetsfaktorn. Seg dag. Jävla julschemahelvete. Paul har hundra tusen ansvarsidéstankar. Den sista personen som kommer in i butiken för dagen är en kvinna med stor ryggsäck. "Här har ni folk som har råd att spendera" säger hon med lätt nedlåtande ton. "799 för en jacka (rea-jackorna) - det äcklar mig, vad kostar de att göra 50 kronor? " Hon börjar föreläsa om att det är kinesiska barn som gör dem. Vi stänger. Jag är helt darrig av blodsockerfall trots att Siri försett mig med en ful kaka som inte gick att sälja. Jag stirrar lite hålögt och Siri bjuder mig på dubbel espresso. Vi pratade lite om sexleksaker. Ringer Anders och han har lagat potatisallad då vi inte har något hemma och är sur för att jag råkade ta med mig källarnyckeln. Jag börjar planlöst driva runt för att hitta nåt att äta i CENTAN. Känner mig sjukt förstörd och vill omedvetet spä på det. Bangar indisk take-away och kommer på den briljanta idén att äta kebabtallrik. Känner mig utmärglad och nobelbantad (svälta sig själv för att komma i en klänning och sen svulla när festen är slut bara det att bantningen var höst ofrivillig och bestod av att äta frysmat aka inget-närsingsvärde-går-inte-att-bli-mätt-på). Min kropp behöver mättat fett och det nu! Äter zombieaktigt en kebabtallrik på Mygyros stirrandes ut i fönstret. Känner mig helt plötsligt som den kinesiska arbetaren ryggäckstanten pratade om. Jobba-äta-sova-dö typ. Kommer hem Henrik är där. Dricker lite glögg och tvättar. Robert kommer. Han pratar om sitt tv-spels jobb och tv-spel med mer budget än någon svensk film genom historien. Espresson exploderar i mig och jag är Duracell-pepp-Ami. Lyssnar på bästa Blakk Earth-låten och byter kläder HUNDRA gånger. Vet inte varför, byter aldrig eller provar aldrig kläder när jag skall gå ut. Skyndar till ÖG innan listan går ut. Nordpolen spelar live. Dåligt ljud men lovande. 30 min barkö. Träffar Kristoffer som jag gick i samma klass som i tvåan på lågstadiet. Han är hysterisk glad, har gått på Lundsberg och pratar om hur smart han pratat om att jag är med massa människor. Eeeh grundat på vadå? Min uppsats om blåklockan på OÄ:n i första klass? Alla tjejer har samma stil och jag hade också haft den om jag inte bytt i sista sekund. Det var kanske därför jag bytte kläder hela tiden? Alla peppar på att gå vidare till Palermo på en sista öl. Jag bangar ur och drar mig hemåt. Upp och jobba igen imorgon. Lyssnar på Mahogany. Nu: borsta tänderna med tandkräm för första gången på två dagar (ja skabbig men jag hinner aldrig handla ok?) och tvätta med pre-cleanse som precis som väntat inte gjort min hud perfekt. Pro Active nästa?

Gonatt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home