Wednesday, December 06, 2006

Recension: Koop på Katalin


Visst ser de farliga ut på bild?

Koop-konserten kan kortfattat beskrivas med dina lilla episoden då jag sista låten stod och försökte kväva mitt eget fnissade då jag kommit på den perfekta liknelsen åt konserten. Alla runt omkring mig tyckte enligt vad det verkade att musiken var såå härlig och att konserten varit såå bra. Folk hade fått dansa lite vals, förundrats över Yukimi Naganos vackra röst och (skönhet) och någon swingjazzade (buggade) lite framför scenen. Så himla trevligt! Som en JÄTTEtrevlig parmiddag med JÄTTEgott vin. Parmiddagen skulle avslutas med en liten lagom vinyr tryckare och sen bara "oj oj gud vad trevligt men nu måste vi gå hem klockan är kvart i ett". Direkt efter konserten gick också alla hem. Jag blev hemskt provocerad av hela tillställningen.

Jag hatar mysig svängmusik.

Jag hatar gladpepp musik.

Jag hatar musik man knäpper med fingrarna till.

Jag hatar lounge.

Jag hatar jazz som inte är helt trasig och sönderknarkad.

Jag hatar icke samhällsomstörtande soul.

Jag hatar autencitetsälskade Musikhögskole-musik.

När jag kom hem efter att ha druckit en med tanke på kvällen övrigt på tok för stark gin & tonic med Patric, råkat provocera några killar med att börja diskutera könskvotering och jobbskvallrat lite med Elin var jag tvungen att gå in på Koops myspace. Där hittar jag det här:

"Kanon konsert på Katalin i Uppsala!! jag har just kommit hem därifrån! Det var också kul att få en liten pratstund med dig Oscar! Er musik är verkligen speciell en gammal trygg känsla men åndå väldigt nyskapande och originell! Fantastiskt bra! Kolla in Emmett North Jr och Roman Andrén på Myspace! Emmett var här i september och spelade tillsammans med Roman Andrén Band bl.a. på Katalin. Emmett har bl.a. turnerat med Barry White och är en nära vän till mig! Lycka till i Japan! Bästa hälsningar ..."

Inte så lite vatten på min kvarn.

Amen fördömande och föraktande hårda techno-tjejen kanske ni tänker men alltså nej. Jag är fullt medveten och glad över att människor har olika musiksmak! Vad jag säger är bara att jag personligen gärna är ute lite längre än till kvart i ett och att jag alltid hatat parmiddagar (och tjejmiddagar men det blir en annan recension).

19 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ojoj, tur att jag inte gick då och istället spenderade kvällen på palermo, där hade vi det ju så JÄTTEroligt och mysigt. jag skulle vilja ha din e-mail-adress! min är klas.hellstrom@gmail.com

10:36 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Palermo är alltid the shit!

till en annan gång Klas: annamaria_olsson@hotmail.com

11:09 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Klas jag kom på två blogginlägg jag kan rekommendera dig varmt. Om våra gemensamma favoritställen...

http://100-procent-kommersiellt-gangbart.blogspot.com/2006/08/om-en-man-p-palermo-vill-bertta-fr-dig.html

http://100-procent-kommersiellt-gangbart.blogspot.com/2006/07/party-like-there-is-no-tomorrow-no.html

12:14 AM  
Blogger christin said...

jag bytte blog:

http://melondew.blogspot.com/


kisses

7:34 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Christin_ och jag använde din bild som profile bild!!

Skall uppdatera min länklista snart. Orkar inte nu bara.

10:31 PM  
Blogger christin said...

ami:

jag ser det! fin!!!!
sett ergo än?
jag har inte hunnit plocka upp den men vet att den kommit ut...

10:39 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

fick den med posten imorse. bilden i den var lite suddig dock. Ser lite mysindie ut också haha. Intervjuerna var roliga att läsa. Vet inte hur många gånger Flower Kings-personen nämnde det glada 70-talet! haha

10:53 PM  
Blogger christin said...

men vafaaan. suddig bild!

1:16 AM  
Blogger kalliljas said...

Hej Annamaria!
Det här är din gamle konfaledare som skriver. Såg din bild i Ergo, och då lyckades jag äntligen koppla ihop varifrån jag kände igen dig! Du såg lite bekant ut när jag och min tjej handlade jeans av dig på stuk, men jag kopplade inte då.

Besök min blogg. Den är fet.

1:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

ack panorama, ibland när jag druckit en öl på palermo blir jag så sentimental och abstinent på samma sätt som efter en gammal flickvän som bubblar upp genom alkoholen. det är ett stort problem. men hursomhelst så ska dom riva allt i februari och bygga ett köpcenter, så innan dess åker vi ned och kör en 48h tycker jag! återkommer med mail om detta nu när jag har adressen.

4:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

Men vi som hade det så trevligt, nu väntar jag bara på er inbjudan till middagen!

5:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Du hade nog fetdiggat percussionimprovisationen jag var på för ett tag sen...På Musikhögskolan bör tilläggas. I tisdags var jag på en till konsert där. Sen va jag på Cats och sen på en Picassoutställning. Jag har verkligen svårt för kultur och nu tänker jag inte försöka mer.

10:57 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Hej Kalle!

Kul att du hittat till min blogg! haha ja jag kände igen dig när jag såg din bild på bloggen! alla mina gamla konfa-ledare verkar dyka upp i mitt igen liv igen den senaste veckan. På maskeraden på Fjellstedska dök helt plötsligt Therese Friis upp i mitt maskerad-sällskap! Henne har jag inte sett sedan Eriksberg!

11:24 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Klas: haha ja det får vi göra! hörde ryktas om att de skulle lägga ner. kanske bäst för folkhälsan.

11:29 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Patric: hallå förfest hemma hos er före Zegeist på onsdag då? Eller är du vuxen nu?

11:30 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

GGabban jag har bokat in oss på Bolandsmusikalen och ett studentspex när du kommer hem. Sen har jag löst en biljett på ett panelsamtal med den spännande kvinnan som regisserar alla Uppsala Stadsteaters prisbelönta uppsättningar (du vet hon som kan ungdomar, de som säger duck you och så) och Lena Hartwig och lite tjänstemän från produktionen för vård och bildning. Det handlar om vad kultur kan göra för ungdomar. Tror det kan vara bra för dig.

11:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Du är inte lite fräck du, ska ju spela på övervåningen på Pang så förfest blir lite knepigt. Riktigt så jävla gammal har jag än inte blivit.

12:07 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

jamne då så! då träffs vi ju då iaf! skall bli kul. dubbelespresso får rädda mig dagen efter...

vi borde käka middag och snacka lite skit om kommunen någon kväll iaf. hahaa

10:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det kan lätt bli en 3 rätters då, det vore absolut trevligt, verkligen jättetrevligt. Har också en tuff morgon på torsdag, men vad gör vi inte för nationsvärlden!

12:36 PM  

Post a Comment

<< Home