Saturday, March 10, 2007

Färgglada kläder is the shit

Har kommit på att färgglada tights är ungefär det enda och bästa min garderob behöver. Jag har asmånga American Apparel tights jag spanat in men väntar nog med de tills jag åker till Barcelona om en månad. Orkar inte leva i framtiden och nutiden jämt. Det är lovely med internetshopping men ibland går det rätt fel. Som tex vid min förra beställning på bla. en vit body. Den visade sig inneha den jobbiga kombinationen av att vara extremt tight, genomskinlig (hej bröstvårtorna) och så djup i ryggen att man omöjligtvis kunde ha något under. Det finns alltså ingen som helst chans att använda den NÅGONSIN. Inte ens på träning. Så jag hejdar mig med eventuella inköp en månad.


Apropå kläder: har upptäckt att typ ALLA äger den Whyredklänning jag också har. Har sett två med den ute i Uppsala, vilket gör att jag inte kommer våga använda den på minst ett år. Jag må vara second hand skadad med att alltid vara ensam om kläderna man har på sig, men det är fan inget kul att vara två ute med en så speciell och utmärkande klänning. Andra med min klänning: Uppsalas-Elin Aram (fnizz), Stureplans-Elin Kling, och Nöjesguidens-Emelie Thorén. Får använda den om något år då. Måste så klart på indiemanéer påpeka att jag säkerligen var helt först med den. Köpte den när den fortfarande låg nedpackad i en låda och inte kommit ut i butikerna liksom. *Nöjd*

Apropå två: om någon av mina kära bloggläsare av någon anledning har spanat in skor på Nilson för kring 850 kronor så måste ni maila mig! DET ÄR UNGEFÄR DEN VIKTIGASTE INFOMRATIONEN NI KOMMER FÅ DEN HÄR VECKAN, ALLT ANNAT LIGGER I LÄ! Jag har ett tillgodokvitto där och kommer antagligen aldrig köpa skor där så ni skulle vara typ gulligast i världen om ni kunde byta det mot pengar. Kom ihåg det. Se det som att ni betalar lite för den eventuella behållning ni får av den här bloggen eller något.

4 Comments:

Blogger lil'elin said...

This comment has been removed by the author.

12:23 AM  
Blogger lil'elin said...

Och inte nog med det, jag läste Veckorevyn häromdagen och såg klännigen i inte minst två sammanhang, ett modereportage och ett "jag jobbar som inköpade och här är min garderob"-reportage.

och VADÅ "fnizz" ?!?!?????????????????????????????????




poz

12:32 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

haha Elin Aram of Uppsala liksom. Så jävla bra epitet!

Ja alltså I won't wear it! kalla mig snobb men alltså känns lite så där kul!

fnizziz

1:03 AM  
Blogger lil'elin said...

Meh gud vad hemskt!

Klart vi ska använda klänningen!

1:06 PM  

Post a Comment

<< Home