Friday, March 16, 2007

Jag är glad som en hippieunge som fått sin första massproducerad Disney- leksak


Eftersom det är jag som är Annamaria "Framgången" Olsson har jag idag fått (tjatat mig till) ett erbjudande som jag är oerhört glad över!

*piper ett jälp men kväser det bryskt*

Jag kan inte uttrycka i ord hur tacksam jag är över att folk tror på mig! Jag måste nog bli coach åt hundratusen små kickerstjejer med dåligt självförtroende för att betala tillbaks min tacksamhet. Kanske kan man stärka någon att våga göra saker de egentligen inte vågar... För det är det allt handlar om! Göra massa saker man vill, även fast de kanske skrämmer en, men som man lär sig på. Det värsta som kan hända är att man misslyckas och det kommer man göra ibland. Man lär sig av sina misstag hur mycket utnött kliché det än må låta som. Få tror på en som helt oprövat kort, desto fler om man prövat men kanske misslyckas någon gång. Bara att man misslyckats är att ha lyckats till viss del - för då har man vågat och det är verkligen halva grejen!

Vill man chansen någon gång så måste man skapa och ta den några gånger, hur kräkframkallande amerikansk framgångsideologi det än må låta.

Slutsats: 1. Tvinga dig själv att tro på dig själv även fast du kanske känner dig dålig och patetisk 2. Gör saker även fast du kissar på dig och vill dö 3. Lyckas eller misslyckas - du har vunnit erfarenheter och för de gånger du lyckas bygger du förtroende hos folk (och dig själv) 4. Förtroendet och självförtroendet får dig att vilja göra fler saker 4. etc etc etc

Kanske mer om detta någon annan gång eller så bleker jag tänderna och skriver jag en bok som ni kan köpa på tv-shop sen.

6 Comments:

Blogger Mallin said...

HAha. Två sker är jävligt kul med ditt inlägg.

1. Jag skrev precis, innan jag läste detta, ett kort inlägg om vad jag skulle göra i höst.

2. Jag läste Annamaria "fågelsången" Olsson och fatatde ingenting.


HA HA!

7:59 AM  
Blogger christin said...

det där funkar inte om man aldrig får en chans för då fylls inte modet på

12:18 PM  
Blogger christin said...

"Vill man få chansen någon gång så måste man skapa och ta den några gånger, hur kräkframkallande amerikansk framgångsideologi det än må låta."

jag mailade ju en sak i uppsala. en hemlig. jag ba: jag kan jobba gratis en gång och se om det funkar. om det inte gör det så har ni iaf gett mig en chans"


där var ett försök från min sida att TA en chans.

svaret jag fick: "ska tänka på det."

han har tänkt typ 2 veckor nu

12:21 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Christin:

Jag säger verkligen inte att man får chansen varje gång man tar den. Oj vad jag har skickat in texter till tidningar som adlrig har hört av sig tex.

Det jag ville säga med inlägget är att ju fler saker man gör desto större är chansen att man kommer att uppmärksammas någon gång. Det handlar ju så klart om timing också . Ibland passar man, ibland passar man inte, ibland blir ett jobb ledigt etc. Det är därför man bara måste fortsätta. Ju fler saker man gör: töntiga, häftiga, idellla, betalda etc desto mer folk lär man känna får nys om när timingen är rätt och kan man hitta på egna grejer med! Typ People!

1:23 PM  
Blogger HINGST said...

ibland ar det svart att tro att FRAMGANGARNA ocksa har misslyckats nagra ganger eller flera, men tanken ar lite lugnande. tack for inlagget, du borde ju kanske overvaga den dar karriaren som coach. pepp!

2:51 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Amanda remember Dobitja? 2000 affischer åt fan?

Alla "framgångsrika" människor har massa sådana saker på sitt cv. Alla har fått avslag på jobbansökningar, blivit negligerad, varit delaktiga i lite kalkon-projekt och bara känt sig sämst i världen och velat gömma sig.

Som sagt det är en del i utvecklingen till att bli grym på vad man nu kan tänkas vilja bli bra på!

6:03 PM  

Post a Comment

<< Home