Thursday, March 15, 2007

Sex and the city miniweekend med en keff katt


Har haft en myzzig mitt-i-veckan-miniweekend i Stockholm. Maria bjöd på musslor och vin i den Sköna Hem inredda journalistlägenheten i Enskede. Micket trevligt. Utgång på Teatron där Bricolage huserade. Var faktiskt första gången jag var på Bricolage, trots att det är diverse vänner, bekanta och klubbkollegor som har den. Också micket bra. Idag tog jag, Mia och Maria Hammarby Sjöstads-båten till Jimmys Marina och käkade lunch. Jag åt en hamburgare på 200 gram. Kändes lagom dekadent... Men alltså O M G - alla Mama-kollektiv som representerar i Sjöstads-hooden! Skulle man spränga Hammarby Sjöstad skulle Stockholms befolkningstillväxt antagligen minska med 67 % och miljardkapital i form av barnvagnar gå upp i rök.

Efter lunchen var Maria och Mia tvugna att jobba så jag värmde själ och hjärta i vårsolen genom att lyssna på musik och promenera med behagliga avbrott för att läsa lite gratis nöjesblaskor och nya Bang-numret på diverse parkbänkar situerade i solen. Sen drack jag en Brämhults hallondryck så nu behöver bara Anders komma hem och älska mig lite så är den här dagen gjord. Micket bra miniweekend!

Maria är inte bara ung, snygg och framgångsrik, hon kan även laga mat, posera och har JÄTTEmånga olika olivoljesorter. Hon är helt enkelt en modern kvinna.

Jag med min produktplacerade Mac-book. Jag var tvungen att se om det hade kommit in några nyheter på Net-a-porter sedan jag senast kollade för tre timmar sen. Ingen rast ingen ro som modern kvinna.

Marias två inneboende katter. Jag älskar katter - de är sådana självständiga och sexiga djur! Lite som jag själv alltså. Och kvinnor!

Vem är mest qute overload Elin eller katten? Svår fråga.

Freak-katten in da house!

Kom ihåg tjejer, dina kompisar, inte dina ögonfransar, GI eller diamanter är dina bästa vänner! Girl Power!

17 Comments:

Blogger lil'elin said...

hihihi!
najzzh...

Ska vi gå på klubben på konsertbaren på lördag? Jag vill kolla in den lokalen till min påtänka klubb. jag rings dig.

12:12 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

jo jag tror vi skall dit. skall ha middag med lite friends jag inte träffat på länge först dock.

hörs om det!

12:28 AM  
Blogger Jonsa said...

This comment has been removed by the author.

9:50 AM  
Blogger Jonsa said...

Jävla stavning. Vicken fråga, Är elin mer overload qute än en katt som betitlas freakkatt? hm...

9:53 AM  
Blogger Jonsa said...

Oj, jag syftar såklart på min stavning i den borttagna kommentaren, du stavar såklart helt OK... hihi

9:54 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Jonsa:

jag tycker det är en fullkomligt adekvat fråga att ställa, även om det inte var tänkt att ni kanske skulle behöva svara på den :)

12:13 PM  
Blogger Jonsa said...

Hehe, okej då... Jag fattade att det var en retorisk fråga men kunde liksom inte låta bli :)

Ska ni på TTOF på konserbaren då alltså?! Hm, V-dala verkar annars rätt lovande... Verkar vara sjukt många som ska dit. Men såklart: Jazz is the teatcher, soul is the preacher (Slogan för Neferititi, den klubb som jag växte upp på i gbg).

Svårt val...

4:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Men ge mig en rast!

4:16 PM  
Blogger lil'elin said...

Pust! Vad jobbigt det är att hålla igång en blogg.

6:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

har du också macbäbis?

6:55 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Jonsa:

Jag jag tror det. Är rätt trött på "electro" och samma gammla vanliga lokaler och ställen man alltid är på. Då går jag hellre till teaterbaren för omväxlings skull!

Haha ja Nef har jag varit på någon gång :)

8:01 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Gabs:

Vadå ge mig en rast? haha Datorn är inte min dessvärre. Funderar på att köpa dock. Skall ju liksom åka utomlands till hösten och då behövs onekligen en!

8:02 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Elin:

Hetsa inte! Man fortsätter läsa även fast ens favoritbloggare inte gör hundra inlägg om dagen. Det har gått hela veckor utan att jag gjort ett :)

8:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Katter är sådana självständiga och sexiga djur...hahaha, ami?

1:34 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Fia! det var ju på skämt för att raljera med alla "självständiga sexiga kattkvinnor"...

jälp! undrar om någon annan tog det seriöst!

2:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jorå säger du det så.. Det kommer en ihärdig popup när man går in på bloggen. Ingått någon liten deal?

8:30 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

alltså jag vet inte vad det är för nåt eller hur man får bort den! asenerverande!

8:33 PM  

Post a Comment

<< Home