Sunday, May 13, 2007

En respektlöst behandlad text, kropp och (plugg)helg

Har tenta på onsdag så jag har pluggat HEEEEEEELA helgen. Så här gick det:

I fredags bestämde till slut jag och Anty oss för att åka till den kungliga hufvudstaden på Grodan-galejet. Det blev en intressant kväll. Jag shotade för första gången sedan jag var på språkresa på Malta när jag var 15. En päronshot blev det trots att vi beställde ren vodka. Mia var full och ville inte ha sin så hon bjöd bort halva sin till en supersnygg kille jag skrivit om i en krönika tidigare. Han kom från Barcelona, hade cool band t-shirt, skönt pipskägg, manchesterbyxor tighta över den lilla fasta stjärten och bred bootcut i benet och icke att förglömma, en stor praktiskt ryggsäck löst hängandes typ nere i knävecken. Själv blev jag klepto (VARFÖR BLIR JAG KLEPTO NÄR JAG SHOTAR, PÅ MALTA SNODDE JAG TYP MED MIG EN UPPSÄTTNING SHOTGLAS!?!) och norpade åt mig någon drinkmojäng jag inte hade någon aning om vad det var förens Mia berättade dagen efter. Varför liksom? Note to myself: aldrig shota mer.

Vi tog oss hem till Bromma efter att Mia dealat lite taxipriser, käkade rostat bröd, drack te och pratade om viktiga saker till klockan 05.30. Superbra eftersom jag ju skulle plugga dagen efter. Vaknade efter 4,5 h av att det ringde massa folk på Anders bostadsannons. Kunde inte somna om så vi kollade på lite Helt Hysteriskt. Sköt upp pluggandet bara en liten stund när Daniel Åberg föreslog fika. Drack lite te på Vetekatten och promenerade tills tröttheten och bakfyllan slog till med en sällan skådad kraft. Åkte svag i knän och sinne hem med totalt krossade pluggambitioner. Hemma klockan fem bredde Anders två mackor som fick agera lunch. Sov 1,5 timme innan det var dags att gå på Matte och Ingrids grillfest på Fjellstedska. Första drinken och det kändes som att dricka dagen efter Valborg typ. Kallade Henrik för ugglan, han mig för fittan, käkade grillat kött och spatserade sedan över gatan till Marias avskedsfest på Lion. Spelade lite skivor, drack några öl och hängde med gamla kollegor. Efter att tekniken krånglat lite ännu en gång när Anders och Olof skulle spela gick vi vidare till Orange. Efter att ha druckit lite betalvatten, pratat sommarklubbsplaner och kedjerökt lite på uteserveringen kändes sängen och intimt umgänge mer lockande än att ta "den sista ölen" och de sista fyra ciggen som slemmar igen halsen till dagen efter.

Väcktes 7.20 av att min bror ringer och skriker om att jag måste sätta in 500 spänn på hans konto då han är fast mellan Uppsala och Stockholm och inte kan komma hem. Jag vägrar med hänsvisning till tiden. Han ringer upp en kvart senare och säger att han kommer och hämtar upp pengarna i en taxi som han måste betala. Senare på dagen berättar han att han och hans kompisar bränt alla pengar på krogen i Stockholm i tron på att de skulle få in pengar på kontot vid midnatt. När pengarna inte kom in och ingen svarade när de ringt runt för att be folk sätta in pengar hade de fått för sig att de var tvugna att gå hem till Uppsala! De hade köpt en liten "matsäck" för de få kronor de hade kvar och börjat gå. Efter fyra timmar hade de gått vilse och lagt sig och sova under ett träd. De hade vaknat nedfrusna och insett att den lilla crazy fyllehistorien inte var så kul medan den varade och blivit desperata... Sådan syster sådan bror liksom.


Idag har jag fortsatt mitt intensiva pluggande genom att sova till halv ett, äta frukost till halv tre och skriva färdigt min krönika jag inte hann skriva tills i fredags pga total brist på inspiration. Vid fyra kom Gina och Fia och vi planerade vår totalt ouppstyrda Indien/Asien/Komvux-resa till hösten. Vår nuvarande plan är att vi skall planera lite mer snart. Sen var det dags för Six Feet Under och nu är det ju kväll så nu kan man ju inte plugga.

Jäjä. Skönt att vara lite pajas ibland. Imorgon skall jag plugga med min seminariegruppe hela dagen så helgens eskapader kanske är ursäktade.

ps. Jag uppmanar så klart ingen till att dricka alkohol, sno saker från bartendrar eller kalla folk för ugglan. Jag avsäger mig ansvar för konsekvenserna om det ändå görs. ds

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

mitt enda mål i livet är att få nya smeknamn i din blog!

9:05 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Jag är övertygad om att det kommer att gå super Henrik!

10:25 AM  

Post a Comment

<< Home