Wednesday, July 05, 2006

Musikbryderier

Jag känner ett enormt behov av att lyssna på How to pick up girls och German Girl av Bobby O men jag hittar inte låtarna på Soulseek och inte heller skivan bland våra tusentals skivor här hemma. Man borde verkligen sälja alla cd-skivor men det tar emot. Tänk om cd blir jättehett någon gång i framtiden om mina eventuella barn vill lyssna på cd-skivor istället för på musik genom datorn eller mp3-spelare. Då står man där.

Mitt musiknörderi ligger dock på en av sina lägsta nivåer någonsin. För tillfället är jag så besatt av böcker, tidingar och bloggar att all min tid och tankekraft som överhuvudtaget skulle kunna läggas på ett intresse läggs där. På samma sätt fixeras mitt intresse till musik i vissa peridoer. Sex timmar i sträck framför Soulseek var absolut inget konstigt precis som jag nu kan sitta en hel dag och käka russin framför datorn läsandes bloggar eller på balkongen med några kilo pocket shop och interpressinköp. Vet faktiskt inte hur jag skall få tillbaks mitt musikintresse igen. Det har blivit svårare sen jag och Anders blev ihop. Musikintresset var (förutom att vi blev kära då) mycket det som förenade oss. Det var väldigt stark hos oss båda men sen när jag fick nån period då jag hetskonsumerade film eller nåt annat så vande jag mig vid att Anders redan snokat upp, laddat ner all och köpt musik. Vet inte om jag blev lat eller om jag insåg det bekväma i att nån annan skötte grovjobbet medan jag skördande frukterna av det. Nu inser jag dock att genom att inte vara en del av processen med att hitta musiken så förändras relationen till den. Det är inte samma känsla när jag nu lyssnar på massa bra grejer. Det är inte min musik på samma sätt som den var förut. Jag dör inte för att det är så bra. Jag känner inte ett enormt behov av att ringa någon och bara berätta hur bra låten jag lyssnar på är eller kyssa min egen spegelbild som tack för att jag finns och hittade låten som är så jävla bra. Så känner jag nästan bara ute på klubb nu för tiden (förutom det där med spegelbilden då) men nästan aldrig hemma. Jag saknar verkligen alla de där upprymda känslorna. Det är nästan så att jag hellre inte konsumerar någon musik alls än en har ett passivt konsumerande. Okej nu ljög jag big time men ändå...

Några tips?

hälsningar

lite ledsen

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested

12:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

3:23 PM  

Post a Comment

<< Home