Monday, February 05, 2007

Min it-girl vecka och tyskhelg


Idag har jag skrivit min första salstenta någonsin. Det gick bra och innebär att jag kan kosta på mig en lite härlig vecka där jag låtsas att min kurslitteratur är endast för intelletuell förkovring. Så himla spännande kurslitteratur föresten! Känn på titlar som "Från Sapfo till cyborg - kön och genus genom idéhistorien" och "Det politiska tänkandets historia", "Om människans värdighet" och "Fursten". Jag tror jag älskar idé och lärdomshistoria!

Skall dock skippa en föreläsning på torsdag för att ta en svängom i Stockholm med Elin. Technasia lockar på Teatron men först Karolinas vernissage. Funderar på att hinna med lite Liljevalchs vårsalong och glasögonshopping på Stureoptikern också. På torsdag kväll är det kundkväll på Rag Doll där vårinköpen visas presenteras och det ges 20 % rabatt.

Helgen går i tyskt tecken. Berlin-Laura har flyttat till stan igen och det blir säkerligen reunionöl med henne. På fredag kommer en Hospitalityclub-tysk på besök, det är avskedsfest i Stockholm för Martin som skall flytta till Berlin och lördag betyder säsongspremiär för Autobahn.

Andra piffiga saker är att jag funderar på att smita in till Karin och sola solarium för första gången sedan skolbalen i 9:an (you know I got reasons). Funderar även på att göra något åt min totalt meningslösa page-längd. Tjejlyxxisss!

It-girl veckan inkluderar även ett kylskåp sprängfyllt av mangold, halloumi, starka korvar, pepparsalami, grönmögelost, extralagrad brännvinsost, räkor, musslor, färska kryddor, rom, kycklingfiléer, färska groddar, färska rödbetor, hasselnötsglass, frysta bär mm mm mm mm. Jag har även köpt en brödrost och tänker ha små tebjudningar med rostat bröd och lemoncurd med mig själv. Lovely indeed!

På fredags publiceras min andra krönika och då kan man hoppas på lite feedback från folk. Älskar feedback på det jag skriver!



Snälla gud låt mig inte dö innan veckans slut...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home