Monday, January 29, 2007

Jag tänker därför är jag (vadå?)


Mitt liv känns lite eeh ytligt... Det går typ ut på att laga god mat, bada, dansa hela natten, drömma om roliga second hand halsband och försöka stå emot att beställa jättemånga American Apparel klänningar i roliga färger. Studier ger inte perspektiv. Jag borde göra en den mango jag funderat på sedan age of 12 och dra till typ Sudan och tvätta barnsår. Det känns äckligt men åh andra sidan är jag lite äcklig nu så vad har jag att förlora på det? Man är äcklig och förutsägbar hur man än gör och barnen skiter väl i om jag är äcklig. Mycket äckligt där men äckligheten behöver inga omskrivningar.

Jag kan tyvär inte riktigt se vad alternativet till Sudan skulle vara. Käka en god middag med lite platonska vänner och prata sig till högre kunskap?

Aväcklingen börjar så klart här hemma inte någon annanstans jag vet men snart har jag tenta...




Det här med att vara människa, jag fattar inte.

*Tar en cigg på det*

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha du är så skön!
nu ska jag ta bussen för att möta.....DIG. wow

4:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

nu när jag började laga lite mat här innan så tänkte jag lite och kom på läskiga saker.

du har precis som jag varit elevrådsmänniska.
du har precis som jag gått i massa olika klasser på gymnasiet (det minns jag att du berättade för mig förut)
du gillar kläder!
du gillar att läsa!
du har haft det tufft hemma (du ser, jag har kollen, vet inte vad men minns att jag läste lite sånt förut)
du är engagerad i grejer som fan!
du har gått på linnéskolan! sam kultur!
du gillar musik!

allt detta stämmer även in på mig hörrudu.



haha... läbbigt va... eller så är det inte det alls, bara jag som är :D

4:48 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

say what? vadå möta mig? jag förstod ingenting! syftade du på själv eftersom vi är lika eller ?

Elevrådsmänniskor är de bästa människorna! You know I said so!

Var fö och fikade med lite andra bra elevrådsmänniskor idag: Keso och Elin!

9:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

men!
du har ju slutat på stuk!
alltså.. hehe, glömde säga anledningen när jag skrev förut, vill ha kontakt med dig ang. en intervju/reportage angående elevers rättigheter i skolan........
för gymnasietidningen Word, skriver ju där you know.

/coola carro

12:04 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Yes! Du håller dig inte tillräckligt uppdaterad på bloggen uppbarligen!

haha

var väldigt länge sedan jag pysslade med elevers rättigheter också. intervjua någon av dem som jobbar för uppsalas elevråd istället! Mig kan man intervjua om annat :)

kram

12:18 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Vad kul att du skriver där föresten! Alla börjar någonstans!

12:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

hmm. ok. martin price tipsade mig om dig, men ja jo. har du något tips på vem jag ska prata med då? men vänta nu, jag fick ju ditt mobilnr av en tjej i kassan. jag ringer säkert dig vid något lägligt tillfälle!
=)

11:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

förresten.... det var inte word jag började med, jag har skrivit typ hela livet ... faktiskt.
och sen är jag chefredaktör för att kultur-fanzine som jag och några kompisar gör + att jag ska skicka in lite ansökningar till lite olika tidningar om det behövs någon som skriver krönikor/recensioner osv...........................

11:19 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Vad kul! Man lär sig på precis allt man skriver!

8:28 PM  

Post a Comment

<< Home