Sunday, January 28, 2007

Uteliv klubbar blablaBLA

Den här månaden skulle jag inte vilja vara med i "Du är vad du äter" och få mitt alkoholintag presenterat i någon pedagogisk Systemet-pall. Mången Gin & Tonic har runnit genom min strupe på senaste. Just denna helg har inneburit min sämsta utekväll sedan 2005 känns det som och en av de bättre på väldigt, väldigt länge. Orkar inte ens återge fredagen men jag kan säga att innefattade Birger Jarl för andra gången på två veckor (say what?), en Rock & Reaggae klubb (dömt att misslyckas men allt kändes bättre än BJ) och en av en vakt förvägrad korv.

Gårdagen var däremot lika "25-någonting" och toppen som mina och Mias gatherings brukar vara. Förra helgen såg vi "12:08 öster om Bukarest" käkade vegetarisk kinesisk mat (verkligen superFRÄSCH!) på Lao Wai och sittdansade hela kvällen bland alla 30-någonting byrå-människor på Allmänna Galleriet. Igår lagade vi vinkokta musslor, gjorde egen chokladmousse, chillade lite till The Office, lyssnade på musik och drog sen till Stockholm. Där drack vi en drink på Sky Bar med finfin utsikt över Stockholm innan vi drog till Teatron där Sanna - La Fleur skrivit upp oss. Riktig älska-hela-världen-dans till klockan fem var precis vad jag behövde även om det har varit riktigt roliga utekvällar på både BJ, Knas, Mash up! mm på senaste..

Nu blir det till att hålla sig på mattan med utgångar då jag har mitt livs första tenta nästa vecka. Vit vecka kommer både vara nödvändigt, skönt och välbehövligt...



5 Comments:

Blogger kalliljas said...

Vimmelbilder… suck… de är så fula. Det verkar som de råkat slinta till på "unsharpen mask" (dvs höja skärpan i bilden) på varje bild. Nej, jag sitter här och skrattar åt de fotografer som tvingas göra den där skitgöran... Ses vi på Orange på fredag månne?

12:46 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Antalet fotografer för BJ i fredags var ändå det värst! Oh my god - hur många var de? Elva?

Ursäkta föresten om jag verkade lite otrevlig i fredags... Det var en lite jobbig kväll på alla möjliga sätt och vis...

Vad är det på Orange på fredag?

7:20 PM  
Blogger kalliljas said...

" Fredagen den 2/2 Klubb Mash Up. Här kommer det att spelas funk, dancehall,
hiphop & electric stuff. Superstar dj:s El Malo & Robert Rascal.
Entré 60 kr. Orange öppnar kl 19.00. Klubb från kl 21.00-03.00!"

Låter kul. Och bättre än bj iaf. Där kanske man kan undvika vimmelfotografer. :)

10:27 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Mash up! är jättebra men jag tror att jag skall ta en utgångsfri helg denna vecka...

9:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Whoa! Thanks! I usually want to generate in my blog site something of
that nature. Can I add a fragment of your posting so that
you can my website?
My homepage :: Background Investigation

8:43 PM  

Post a Comment

<< Home