Friday, January 26, 2007

7/2

Nej alltså gud vad ledsen jag blir. Två helt sjukt spännande små events på en och samma dag! Karolina (Lassbo) har bjudit mig på vernissagen för den sedan i somras hett omdebatterade porträttet av henne målad av Markus Andersson. Börjar klockan 18.00 i Stockholm. 19.00 början i Uppsala en debatt anordnad av Laboremus mellan mina ytterlighetsfavoriter feministhäxan-Gudrun Schyman och och antifeministhäxan-Maria Abrahamsson. VAD SKALL JAG VÄLJA!?!



UPPDATERING:

Vernissagen skall hållas ihop med Leo Publishing som bland annat gett ut boken "Tillsammans är vi svaga" vars presentationstext lyder så här:

YTTRANDEFRIHET, JÄMLIKHET, DEMOKRATI idel positivt laddade ord. Men hur ser egentligen verkligheten ut bakom den retoriska fasaden? I denna bok, uppföljare till den tidigare utgivna ”Helvetets förgård”, analyserar författaren den nationella propagandan och visar hur en de svagas sammansvärjning ödelagt landet och lamslagit all intellektuell opposition. I förklädnad av militant feminism och oantastlig miljörörelse fortsätter den totalitära vänstern att åsiktsmässigt dominera svenska media och politiska institutioner. Igår var symbolen för förtrycket kapitalisten; idag är den rätt och slätt mannen. Denna politisering av könet, uppbackad av mediokratin (de många mediokras diktatur), är den nationalideologi som alla stillatigande förväntas underkasta sig. Alla är inte för feminismen. Ingen vågar dock öppet tillstå att han är emot den. Lars Holger Holm är undantaget.

Ehm kan nog bli en del intressanta diskussioner på vernissagen också då kanske. Jag tror bestämt jag valt Karros inbjudan...

4 Comments:

Blogger christin said...

HALLÅ! ta med mig på feministdebatt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12:30 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

om jag skall gå på den så kan vi absoslut gå tillsamamans. Annars snela kan du inte spela in det så jag får höra! Tror det blir sjukt kul. De är lika extremt kompromisslösa båda två. Love em both! Av lite olika men ganska lika anledningar...

2:36 PM  
Blogger christin said...

amen du måste gå jag vågar/vill inte gå ensam :C

11:58 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

men vännen klart du vågar gå dit själv!! fan du jobbar ju på kåren - alla laboremus-människor hänger ju där hela tiden! folk kommer ju tom känna igen dig! även om de inte skulle göra det - skit samma! det kommer bli sjukt kul/intressant..

2:05 PM  

Post a Comment

<< Home