Wednesday, August 09, 2006

Att vilja ha orgasm förstör sitt sexliv!

Det här är verkligen bland det sjukaste jag läst på länge! Har sällan läst ett mer fördomsfullt och slasktrattigt reportage. Jämställdhet förstör ditt sexliv. Jämställdhet förstör den ojämställda MANNENS sexliv borde det hetat.

Det här säger ju allt, att kvinna ställer lika höga krav på sin kille som sig själv det är illa:
Mannens lust har inte minskat, men vi pratar mer om det. Det är på tiden att mannens sexualitet nyanseras och att vi erkänner att dagens kvinnor ställer höga krav på männen, menar Helena Cewers. Förvisso kanske bara lika höga som hon ställer på sig själv. Men det kan vara illa nog.

Märk väl här hur ungdomarna det är synd om för att de har höga krav på sig själva helt plötsligt blir unga män:
– Det är som om ungdomarna känner att de borde vara perfekta älskare och älskarinnor från början. De tycker att de ska veta exakt hur man stimulerar varandra till orgasm. Det är faktiskt synd om de unga männen som tror att de instinktivt ska veta hur de ska tillfredsställa sin kvinna.
Once again är tjejens orgasm lite problematisk och jobbig - den kan man faktisk skita i:
– Jag vill ju att hon ska bli tillfredsställd, säger ofta killen i det jämställda paret. Det är fint, men man ska inte vara orgasmfixerad.
Läs reportaget själva. Jag bara gapade. Sen blev jag ledsen över att en massa svd-läsare kommer läsa det där, humma lite och tycka att "ja så är det - ingen tunga ikväll frugan, vi får inte bli orgasmfixerade". Eller "ja så är det - gubben du behöver inte tänka på mig ikväll, det tar ju lite längre tid för mig och vi får inte bli orgasmfixerade". För inte handlar problemet orgasmfixering om mannens orgasm - att han borde låta sin egen orgasm bero efter en timmes tungvirvlande. Nej det är ju den otroligt problematiska kvinnliga sådana. Uj uj. Pust och stånk. Guuuud vad jobbig den är.

7 Comments:

Blogger ERIK said...

Håhåjaja, det visste väl alla den där fåniga nya trenden "jämställdhet" skulle sluta såhär. Det är ju helt enkelt inte naturligt. Man kan inte styra ett skepp med två kaptener. Näpp, första felet gjordes egentligen redan då man hittade på nått så knasigt som att det skulle kunna finnas våldtäckter inom ett förhållande. Hallå! - Det är ju för sjutton karlens kvinna, eller hur. Ja, nu ser vi hur det har slutat, som vår käre sexolog säger:

"Han vill gärna ha sex, men inte när inte hon vill. Som självständig kvinna känner hon att hon inte kan ställa upp bara för att han vill. Det är osensuellt. Han respekterar henne så mycket att han inte tränger sig på."

En massa modern respekt och andra konstigheter kommer emellan mannen och hans knull. Håhåjaja, egentligen blev det fel redan vid rösträtten.


Okej nu har jag fått drivit lite med det, men allvarligt, det där var en osedvanligt puckad artikel.

10:50 PM  
Blogger ERIK said...

Förresten så tävlar jag lite med dig om hur många besökare vi har (jag vet det är jättelöjligt). Men ibland när jag är inne på bloggtoppen så checkar jag snabbt dina stats och jämför (såklart för att du har en sån givet bra blogg att jag vill slå dig). Vi ligger oftast ganska lika.

12:30 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Synen på den jämställda mannen är ju också ganska intressant:

–"Någonstans tror jag att tjejen här längtar efter ett lejon som säger: ”Jag vill ha dig!” Gärna en lejonhanne som är varm, omtänksam och inte aggressiv, men en som är tydlig i sin lust till sin kvinna."

Som att man inte skulle kunna vara "tydlig i sin lust" som jämställd man.

Och alltså alla jävla djurliknelser alla biologister ägnar sig åt! Get over it! Jag tappar sexlusten MINST en vecka om nån nämner lejon eller tigrinnor i sexsammanhang.

1:42 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

haha spännande.. det är faktiskt kul att se hur mycket folk som besöker en men framförallt vad folk googlar på för att komma till ens sida. Många måste ha blivit besvikna när de googlat på Jamie Oliver + Porr och hamnar i mitt inlägg om min förhållande till mat:

http://100-procent-kommersiellt-gangbart.blogspot.com/2006/06/matporr-italienporr-jamie-oliver-porr.html

1:54 AM  
Blogger ERIK said...

Öh, jaf år typ inga googlare på min sida. Kanske för lite porr-relaterat i texten? De jag får är väldigt målmedvetna och söker på saker som:

Erik Sandberg
Erik Sandblog
Erik Sandbergs blogg
etc...

Tråkigt.

3:04 PM  
Blogger ERIK said...

Ursäkta smurf-svenskan.

3:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Du måste väl ändå mena "...ens sexliv!"? Vem syftar "sitt" på annars?

10:12 PM  

Post a Comment

<< Home