Wednesday, February 28, 2007

Pizza- och hårdrocksfilosoferande

Min skunkkompis Dunderfisk har bloggat sedan ett tag tillbaks men det var först nu jag tog mig tid att läsa igenom lite mer. Genialiskt rolig på sina ställen! Läs detta inlägg om varför hårdrocken näst intill är civilisationshatande och annat mysigt..

Inte apropå hårdrock eller Dunderfisk-Kuryakin-Johan eller nåt (även om man skulle kunna tro det kanske) men allstå jag skall aldrig mer äta pizza! Visst det är gott och så men fan vad dåligt man mår tre timmar efteråt! Det är aldrig riktigt värt det.

Idag i badet funderade jag och Anders på om det bara är vi som är onormala eller om alla andra människor också lider av extrem paltkoma efter att de ätit. Måste alla människor ligga lite i sängen helt blixtstilla och mummla om att "jag skall aldrig äta igen"? En timme efter vi har ätit ligger vi typ bara tysta utan att säga flaskhals, bara jäser, lyssnar på våra tarmrörelser och är lite oroliga. Sen blir allt som vanligt igen.

Gör vi något fel (förutom att ge vår matsmältningsmekanism överdriven uppmärksamhet)?

4 Comments:

Blogger christin said...

razmig kallar det "flottkoma" om han ätit onyttiga saker, annars är det bara koma. jag är likadan men bara OM jag äter mkt. om jag äter lite så är jag vanlig, bara lite trött. man blir inte lika trött efter en sallad som efter pannkakor & soppa. typ.

=D

1:23 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Tack KP för att jag är normal alltså! Det värsta är ju bakfyllesöndagarna när man är uttorkad och sen äter man en pizza eller liknande. Jag är inte mänsklig på fem timmar!

Apropå det så skulle vi ju käka lunch ju! Salladsbuffé på Stockholms för 45 spänn kanske? Det får bli efter min tenta på tisdag.. Har plenty att göra nu :)

5:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

haha vad roligt!
jag och min pojkvän kallar det för att "säla". man är ju som en utslagen säl...
men anledningen att man blir så trött är väl att man smälter maten och allt blod är i magen.. (..och mindre i huvudet. det här låter skitskumt när jag skriver det men min kompis sa det förut och då lät det så vettigt så...)

9:44 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Säla var ett riktigt bra ord också faktiskt!

Jag har också hört teorin om allt blod i magen och så och det stämmer säkerligen, men det är det att vi är utslagna så länge :)

fel mat måste således vara extremt mycket mer svårsmält. min kropp tycks kämpa som ett djur!

11:00 PM  

Post a Comment

<< Home