Thursday, March 22, 2007

Tant - not tant


Igår bakade jag och Anders bröd för första gången. Jag tror att det kan bli en ny besatthet. Hade dock bara vetmjöl hemma igår så någe brödspex blev det inte. Måste köpa lite roliga mjöler och shit. Känns bra att kombinera tantliv med kidsliv för holy macaroni vad mycket som händer i klubbväg den närmsta veckan! Jag håller på och lägger upp ett schema-utkast i huvudet. Ikväll är det Weekdays invigningsfest med efterfest på Teaterbaren, på fredag Stuk-fest på BJ, Evening på Norrlands och Hanna och Alejandras svartklubb. På lördag är det sådan där vulgär-kväll på ÖG:s 04-gasque med alla deras huserande klubbar och på onsdag är det Autobahns "Klubb Europa", nästa lördag Fritjof och gängets Klubb Hus etc etc. Nu det är säkert massa mer saker som jag glömt för jag har bara räknat upp festligheter som vänner till mig håller och därför har en lättåtkomlig plats i minnet. Sen åker ju jag och Anty till Barca snart och om jag känner oss rätt (tycker mig göra det vid det här laget) så kommer vi inte käka tapas och rapa cava-rapar med familjen hela resan. Jag blir helt alko-uttorkad bara av tanken på att gå på allt...

Andra saker det bli mycket av nästa vecka är föreläsningar. I love föreläsningar! Föreläsningar är det nya klubb! På måndag hålls "Vem var Mao?" på stadsbiblioteket, på tisdag börjar min föreläsningsvecka efter min avslutade fördjupningskurs. Veckans titlar heter saker som "Upplysning och romantik", "Upplysningens propaganda", "Vetenskapen under 1700-talet" och "Kunskapsteorier under upplysning och romantik". Låter inte superspännande kanske men jag ser fram emot det som fan! Sen på tisdag anordnar Laboremus föreläsning och debatt med Petra Östergren utifrån hennes bok "Porr, horor och feminister".

Blir nog en finfin vecka det här!

7 Comments:

Blogger Jonsa said...

Oh, smart med svartklubb. Har väntat på att något sådant storstads-trefligt skall komma till uppsala :) allt kommer sist till uppsala... var finner man info om detta månne? kanske lägligt som efter-fek efter evening?

Peace, Love and un...!

2:15 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Svartklubbar är det bästa!

Skall vi göra ett byte, du får mailadressen och jag och Anders får stå på listan till Evening :)

hehe

2:36 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

man måste vara medlem via mail nämligen. för att inte hamna i problem med polisen...

2:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej hej hej! jag har planerat en Uppsalahelg och var lite sur över att det inte verkade hända något och att ingen i min familj/släkt/vänner var i Uppsala, men så läser jag här om alla möjliga roligheter. Om det blir sol så kanske vi ses på fågelsångens uteservering. hejdå /IMG_3027.JPG äh det där blir ju ingen bild... det är den läskigaste bilden på freekycat

7:27 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

klart vi skall göra det maria!

kul kul!

8:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

alltså jag har bästa brödreceptet! du kan få det när vi ses.

9:25 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

pepp!

bring it on!

hörs!

10:57 AM  

Post a Comment

<< Home