Thursday, August 10, 2006

Stolta föräldrar på Pride *Oprah-snyft*

Känns lite SVD att visa upp den här bilden och bara "kolla vad fint! Det finns faktiskt sådant här också - allt är inte bara neggo och diskriminering!" Men det är ju precis så! Fint alltså! Mer sådana här morsor och farsor på stan (och överhuvudtaget så klart)!

Note to myself: kolla på den här bilden om jag tappar tron på världen någon gång (händer rätt ofta - men kan gå över lika snabbt som det kom över mig). Att kolla på Oprah är också ett bra tips vid sådant känsloläge. Vilken kvinna! Vilket samhällsansvar! Jag säger som Michael Moore: Oprah for president!


Ursäkta den plötsliga intimiteten men är det bara jag som gråter till Oprah eller?

2 Comments:

Blogger Elinozo said...

När jag inte stör mig på hennes psykoterapeutfasoner så gråter jag alltid. Det tror jag nästan alla gör, fast de vågar inte erkänna det. Liksom- hennes Afrikaprogram kan man ju inte kolla på utan att bli upplyst och helt förstörd!

10:24 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

hahaa ja alltså ibland kan det bli lite magstarkt! Jag kollar inte på det så ofta heller så jag kanske inte har blivit Oprah-immun.

Men jag tror verkligen att det kan agera väckarklocka hos åtminstone några av alla de miljontals som ser det. Hon påminner ju om och om igen om alla orättvisor i världen...

12:24 AM  

Post a Comment

<< Home