Thursday, February 15, 2007

Dany Kessel I do not like what you're telling me!


Om man är någons vän på riktigt då borde det väl inte vara ok att skicka sådana här mail? Jag bli mellanstadie-avis-prococerad!

Är i Västindien. Idag fick jag följa med en skitbra grupp (en äldre man som dykt för Rotterdams hamns brandkår i 20 år, en engelsk f.d. attackdykare och numera läkare, en engelsk elitsimmerska och en dykmästare (jag kände mig som en maskot i sammanhanget)) på en ”driftdive”. En driftdive är när man låter en ström föra med en och manbara sitter. Vi gick ner ganska långt ut i havet så när man väl kom under ytan såg man ingenting förutom hav. Helt sjukt mäktigt, som att flyga. Tittar man ner eller åt sidorna så blir det bara mer och mer blått tills man inte kan se längre, tittar man uppåt kan man se ytan 15 meter ovanför sitt huvud. Man kan slå volter och snurra precis som man vill.

Strömmen tog oss in till ett rev som störtar rakt ner i havet och började sedan följa revet. Man sitter still och ser revet susa förbi med massor av färgglada anemoner och koraller. Man åker under och genom enorma stim med fisk i alla färger man kan tänka sig. Efter ungefär 40 minuter på strömmen
kom vi till ett ställe där det finns en öppning i revet vilken man kan komma genom det och in i lagunen där vår resort ligger. Det går dock sjukt
höga vågor genom öppningen eftersom det är så grunt så man får rida på en våg. Vågen kastade in en i det varma lagunvattnet, man går upp till ytan
och ser de vita stränderna med palmer som vajar i vinden. Kanske den häftigaste naturupplevelsen i mitt liv. Mina öron, kvävenivåerna i mitt
blod och skavsåren på mina tår börjar dock tycka att det räcker med dykning för ett tag nu och jag är benägen att hälla med.

Drömmer underliga drömmer som är en kombination av jobbet, hotellbarer och famliy guy eftersom dessa tre saker utgör 90 % av mina sinnesintryck den
senaste månaden. Det blir ganska spännande när Peter eller Stewie ur serien ibland befinner sig på ett styrelsemöte eller i en hotellbar.

Jag har sett följande djur:

Absurt många små fiskar (varav ungefär 20% har flera färger och ungefär
30% har färger som man inte förväntar sig att en fisk ska ha)
Väldig många stora fiskar varav en överväldigande majoritet har färger som
det är rimligt att fisk har
En muräna
Två sjöhästar
Fyra sjölejon varav ett gick på land
Tre delfiner
En bebis haj
En vattenskjöldpadda
Två sandfiskar (väldigt giftiga och kamouflerade)
En liten ödla som satt väldigt still
En stor ödla som sprang väldigt kul (den liksom sladdrade med benen)
En svart katt

Inget av dessa djur är ännu uppstoppade

Nu ska jag hur som helst inte ta mer av din dyrbara tid.

Stor kram från Karibien
D

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

nej det är inte okej!

12:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Instämmer!

12:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sorry sweetheart, I just wanted to share my experience whit someone I loved.

12:27 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

alltså det var SJUKT knäckande!! Förstår du hur jävla kallt och hemskt det har varit här eller? Så får man det där mailet. buhuhHU liksom!

2:44 PM  

Post a Comment

<< Home