Saturday, April 21, 2007

Hej då helgen, hej då livet!

Idag har söndagsångesten nått helt oanade höjder. Jag har fullkomlig panik över de kommande veckorna! Känns som att jag plötsligt ligger tre veckor efter med plugget, efter att ha varit borta och enbart nöjespluggat lite på Fågelsången. Har nu sjukt mycket att göra och kommer få smaka på juridik-studielivet med enbart ett kort avbrott för sista april festligheterna. Har bara mig själv att skylla men ändå... Tycker väldigt söndagssynd om mig själv och hinkar i skrivande stund i mig kvällskaffe för att hålla mig vaken för att nattplugga.

Borde väl glädjas över en trevlig helg iaf...

I fredags hade Pappas Duktiga Flicka och Dj Plattångs-lugg gemensam dj-debut på Kitt. Det var himla kul och fick mig återigen peppad på att ta upp mitt dj:ande for real! SÅ berusande att ha svettiga människor tjoandes till ens musik! Kvällen slutade med att tjecken blev inknuffad i en pikétbuss av tre polisen för förargelseväckande beteende pga av publik urinerande. Anders i sin tur blev anklagad för att vara påtänd och jag började asfull argumentera med polisen (och polis-hatande Anders) om ditten, datten, demokrati, rättsäkerhet, mongo-lagar och hur man inte kan se genom fingrarna med att en full turist inte vet vart man får kissa utomhus. Poliserna sa nämligen att om han hade stått några meter bort hade de inte brytt sig eller gett honom 800 spänn i böter hans sista kväll i Sverige!

Igår spelade Georgious med sitt grekband på Hijazz så vi, hela Uppsalas grekenklav och lite årliga Rhodos-turister (som bara ääälskar den grekiska kulturen) var där och supportade. Det blev en jävla fest och greksvennarna och turistsvennarna sammanstrålade i flertalet livsglada ringdanser. Efterfest och sleep-over party hos oss och sen den totala nedstörtningen i pluggdepressionen medan Anders diskuterade tysk-förnekelsehistoria med Laura. Tack för att jag inte kunde vara med då jag var tvungen att fördjupa mig i den svenska frihetstidens exprimentella fysik liksom.

God kväll mina vänner. Hoppas ni har haft en bra helg.




6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

pluggar du juridik?

12:17 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

nope pluggar inte juridik! syftade på att jag får smaka på den typ av plugga-dygnet-runt-liv som man verkar ha periodvis när man pluggar juridik!

12:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ååå ni var så bra i lördags! Kan man betala biljetter till sista april i efterskott? Jag kommer hem sent på söndag... Eller ska jag skicka en vänn att köpa åt mig? Kyssies

12:34 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Maria:

Tack så mycket! Det var himla kul verkligen!

Det smartaste är nog att skicka någon vän att köra biljetter för redan innan vi hade fått biljetterna tryckta så hade folk varit inne på Stuk och velat köpa biljetter och en timme efter att vi lämnat ett gäng på Orange hade folk varit och köpt (vilket så klart är roligt:)

4:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

fett! Jag skickar oskar och så ses vi på söndag. Ge mig ett gott råg inför Elevriksdagen nu och önska mig lycka till!

9:16 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Oh my god jag glömde nästan!

LYCKA TILL!

får klura på mitt bästa tips! återkommer :)

10:28 PM  

Post a Comment

<< Home