Saturday, April 14, 2007

Sweet friday night

Så jävla fina kväll igår. Anders åkte på releasefestens för Fias bok "Sexfuckona anfaller", jag följde så otroligt jävla inte med. Efter att i en vecka spenderat all vaken tid med familj och människor i Barcelona så blev jag lyckligt gråtfärdig av tanken på att vara hemma SJÄLV, ensam, lonely, bara jag!

Käkade smågodis och läste grundligt igenom alla bloggar jag inte hunnit följa när jag var borta, lyssnade på musik och försökte lära mig I.D:s swirl, buff baff teknik eller vad den heter. Vid elva kunde jag tänka mig sällskap igen, Anders skulle sova i Sthlm så jag visste att jag skulle få ännu mer qualitytime med med själv på morgonen. Razmiq och Christine kom över på lite taxfree-drinks och Fortuna inomhus med planer om att gå på landa på Modem. Vi började kvällen vuxet och civiliserat genom att smida planer för Christines och mitt superroliga projekt vi har på G, diskutera lägenheter och jämställda preventivmedel. Röstlägena blev högre och högre och hade två timmar senare resulterat i en vild fotosession när Christine skullefota mig och Raz som dvärgar iklädda mina Kina-tofflor. Allt till tonerna av Men without hats - The saftey dance.

Vid två bullrade vi ut och lägenheten och ramlade bort till Orange och Modem. Vi gick så klart in gratis vilket jag uppskattar men inte är ensam om. Efter att ha trängts med litemans-armhålor på dansgolvet ville jag dock svalka strupen med lite vatten. Gick till baren och bad om ett glas (de brukar alltid ha stående eftersom det alltid blir så jävla varmt). I baren stod en bartender jag inte kände igen som proklamerade att vatten minsann kostade och att de inte fick servera kranvatten och jag var förpassad till toaletten om jag inte ville köpa! Vad är det för bullshit liksom! Vände på klacken för att slurpa lite vatten på den nerspydda toaletten när en okänd man gestikulerade vilt om att bartenders ville mig något. Uppenbarligen åthutad av den nervösa stammisbartendern sträckte han fram en flaska finvatten och sa förlåt!!! Haha min klubbkrönikörsmakt (som inte brukar kännas som makt i den typen av måttstock) har aldrig känts större!

Hur som helst var det jävligt kul att dansa och det var himla bra stämning (eller så var det bara mina fem G&T). Jag fick även chans att ägna mig åt min favoritsysselsättning: att komma på synonymer till den typ av ungdomselectro som spelas på Modem. Gårdagens bidrag: armhåle-electro.
























8 Comments:

Blogger christin said...

våra tonlägen. HAHAHHAHAHAH!

*laddar ner bilderna till datorn*

vet du att jag var bakis hela dagen m igår, spydde samt ville dö. aldrig mer blanda gin, öl & vin.

pösss

10:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Som Linnebeklädd, armarna i luften-sträckandes, ung man, får jag lite dåligt samvete. Är detta ett vanligt problem? Måste jobba på självbilden märker jag. Haha. Tänkte förresten på det du sa om bloggandet, och du har nog rätt. Vi fortsätter leva skiten baby.

10:57 AM  
Blogger christin said...

ps. jag har inte E på slutet i mitt namn ds.


:--)

11:15 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

christin:

shit förlåt! jag brukar stava rätt ju! ge mig bilderna direkt! de skall upp!

jag var också EXTREMT bakfull och vägrade gå ut även fast jag alltid hetsar ut om det är fint väder annars...

12:02 PM  
Blogger christin said...

kolla min blog nu.

...

jag har typ tusen fler bilder, men då måste du gå in på msn för att få dom!

=D

12:18 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Viktor:

alltså fulla unga män utan respekt för sin kroppsvikt (i proportion till den kvinnliga delen av dansgolvets) är ett problem ja. De fattar liksom inte att deras helcrazy superglada dans mejar ner och bokstavligen stöter bort tjejer som också vill dansa helt supercrazy då de inte har något intresse eller vikt av buffla tillbaks. Det handlar om respekt för omgivningen :)

Bra med bloggandet! Man behöver inte ta det så jävla serious och vara så konsekvent jämt!

2:29 PM  
Blogger HINGST said...

ANNAMARIA! var kommer din topp ifran?

9:03 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Det är ett misslyckat bodyinköp från american apparel som jag färgade svart! därav de vita sömmarna :)

9:43 PM  

Post a Comment

<< Home