Wednesday, April 04, 2007

Vamos a la storstan dårå

Är första gången sedan jag hade heltidsjobb, pendlade till Stockholm, drev klubb och hade liv vid sidan om det rejält stressad över de kommande veckorna. Tentor, krönikor som skall in i förtid, föreläsningar, universitetsval = planera vad jag skall göra med mitt liv, roddandet för sista april-festen (BOKA IN DET I ERA KALENDRAR VÄNNER!) ett reportage och Indien-planerande står på att-göra-listan. Imorgon drar jag till Barcelona och man kan fråga sig om jag kommer samla krafter eller komma hem därifrån helt utmattad...

Kom föresten gärna med Barcelona-tips om ni har några! Det var några år sedan jag var där senast och då hängde jag mest i parker och kollade på när Fia hånglade med sin kedjerökande katalanska pojkvän.

Ååååh imorgon:


Nu skall jag packa och för första gången köpa sådana där piller som skjuter upp mensen. Undrar om brösten fortsätter vara pre-menstruella, svullna och äggande (fnizz) även fast man käkar sådana? Vilken glad påsk det vore!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Glaaaa påsk pårej!

hoppas du hinner läsa detta innan du kommer hem från Bärselona.
Några måsten:

Parque Guell- svampätande arktiktens Gaudí´s coola park

La Xampanería- skinkor i taket, knökfullt & massa billig cava

Food ball (restaurang)- ALL mat är formade i bollar

Razzmatazz, klubb- femtielva dansgolv, (oftast)bra dj:s

I stadsdelen Gracía finns massa mysiga caféer, affärer och barer & en och annan svartklubb.
I Barrí Gotíco, du vet där jag och fia bodde, kan man irra runt i små gränder och hitta maaassa ställen.
Undvik!!!!: turistfällan nr uno barområdet nere vid stranden + maremagnum.
Ha´t så underbart & hälsa Anders!
// Hanna

11:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

tACK FÑR TIOSEN RARING!


gikc fñrbi dar du och fia bodde idag! lite roligt faktiskt... de har fortfarande badlakan/handdukar pa balkongen :)

glad pas pa dig!

6:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

jättekul fråga men.. var köper man såna piller? trodde bara man kunde det om man käkar p-piller..?

11:19 AM  
Blogger kalliljas said...

Ha så kul i Baschelåna!

kram Kalle

11:26 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Sofie:

jag hann inte kopa nagra sa jag vet inte heller om de gick att kombinera med icke-p-piller-atande...

kalle:

tack och ha en trevlig pask du med!

7:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jo det är när man inte äter p-piller man ska äta dem. Gynekologer och barnmorskor fixar det.

4:09 PM  

Post a Comment

<< Home