Saturday, March 24, 2007

Disco + krönika


I ett tidigare inlägg pratade jag om en låt jag hört på Beats in Space och fallen madly i love med. Då gick den under arbetsnamnet Uh-hu. Hittade den nu i "färdig version" på Lee Douglas myspace. Ni måste lyssna på den, numer heter den New York Story. Den är fantastiskt!

Sen kan ni som vill läsa min krönika från igår. UNT lyckades tyvär fucka upp lite i 3X-passagen och tom lägga till en egen mening! Men men sånt händer väl I guess. Om någon är intresserad så ska den riktiga versionen se ut så här:
3x 80-tals fester jag vill gå på

80-house-fest
80-talet är en outsinlig källa till bra dansmusik så snälla låt oss för en gångs skull gräva lite djupare i skivbackarna och dansmusikhistorien än till den senaste mp3-blogg-electro-hiten! Jag prioriterar åttihousen framför annat, då jag inte hört sådan ute sedan Carl Hedberg körde ungefär fyra klubbar i månaden. Då var den också alltid uppblandad med gospel och soul.

80-hiphop-fest
Ha dresscode träningsoverall eller MC Hammarbyxor i dörren, bjud in lite bra breakare och låt nere-i-skiten hiphop generationen upptäcka hur rolig och lekfull hiphop kunde vara när det begav sig. Här har också någon grinig gubbe chansen till lite folkbildning genom att visa kidsen vad electro en gång var.

Kommersiell-80-fest
Ett bra urval av hits från årtiondet med det mest magiska musikvideo- och radiohitarna skulle kunna bli fantastisk. Som klubb skulle det däremot bli urbota nostalgitrist. Kräver dock sin dj, gärna någon med koll på alla ovanstående genrer så det finns självdistans till att spela ”The look of love” och ”Relax” efter varandra... Eller så bränner ni ner allt själv, skiter i mixningen och pratar mellan låtarna!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hallå, jag tror jag glömde att säga det, men jag höll verkligen med din krönika igår!
Jag tror också på konceptet engångsklubb/engångsfest.

Jag vill gå på 80-talshousefest. jag kanske borde anordna en sådan. Då ska det vara 80tals-funk också. Jag ska ha på mig tajta fodral och hög frilla samt rött läppstift. Inte för mycket 90, utan...
80talsfett! hihi

Hade du kul igår?

9:42 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Ja det var himla trevligt faktiskt! Modevisning, "mingel", Evening, svartklubb. Tack vare det fina champagne-grundandet hos er och diverse listor så gjorde jag bara av med 100 spänn på hela kvällen trots att jag var full typ nio till tre!

det var ju inte därför det var kul liksom, men det var bra stämning överallt!

11:42 PM  

Post a Comment

<< Home