Tuesday, March 27, 2007

Why don't they eat cake?

Vad hände? Jag förstår inte... Jag tar tillbaks ALLT snusförnuftigt, urbota dumt jag sagt om studenters "påstådd" dåliga ekonomi. Jag hade med 13 000 i plånboken varje månaden fått för mig att det faktiskt bara var att prioritera lite, laga lite storkok liksom - vad fan var jag för rävpälsklädd moderattant? Nu återstår bara att säga att jag är jätteledsen - jag hade fel! Någonting brast i min storkoksteori... Det är 27:e och jag har 1400 kvar på kontot!!!! Det kan väl inte vara normalt eller? Iof har jag storhandlat mat som skulle räcka ett tredje världskrig men ändå. Mat är ju inte direkt den enda utgiften. Till råga på allt skall jag till Barcelona nästan vecka, "tänkte komplettera med lite sparpengar", yeah right, det blir sparpengar hela månaden. Skall väl vara hundratusen-glad att jag överhuvudtaget har sådana, men alltså ge mig en rast! Var det passet för 400 spänn som gjorde det eller? Jag FÖRSTÅR inte!

Nu fick jag för att jag i solen spatserade mot en fika-session med Gina och Laura tänkte "har man inte råd med en kaffe på en uteservering då är fan inte livet något värt". Lär ju tom behöva köpa det skabbiga lilla fyrakronors kaffet på institutionen nu istället för det sex kronor dyrare, mycket godare. Buhuhu...

Om jag hade haft pengar skulle jag inte köpt det här:


...men i dagsläget känns det kul att tänka på.

Som sagt: det finns en anledning till varför denna blogg numer har undertiteln: Annamaria: hennes bratproblem och bratfunderingar.

11 Comments:

Blogger Jonsa said...

Arty color ser ju sjukt kul ut. Synd att jag är en kille som inte använder smink...

Studenters ekonomi suger, välkommen in i klubben! Det är bara till att skaffa ett extrakneg...

Peace!

10:08 AM  
Blogger christin said...

välkommen!

2:15 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Tack för det varma välkomnandet!

Jag har ju redan extraknäck men de pengarna hade jag tänkt att använda til nåt kul men tji jag fick!

3:19 PM  
Blogger Unknown said...

Tog en liten promenad förbi din blogg och fastnade. Ville passa på att ge lite beröm. Kul med någon som skriver bra.

7:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Näe! Jag hävdar bestämt att vi studenter klagar för mycket. 7300 är mycket pengar. Det är bara att skärpa ihop sig. Men din övertro på storkok har ju varit föremål för en del skratt (med kärlek) från mig och Gi.

9:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag känner att vi glider ifrån varandra. hjälp! Kom tillbaka till andra sidan.

10:46 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

victimdelamode:

tack så mycket! jag blir barnsligt glad över att höra sånt!

gabs:

jag försöker leva på 6900 för att kunna slippa jobba i sommar om jag inte vill/kan. så jag har inte ens det. men det är klart det hår att klara sig. förra månaden hade jag pengar kvar i slutet av månaden trots 6900! Men alltså storkok rules verkligen! Tvär har jag en benägenhet att liksom göra helt dyra restaurangstorkok på typ hemjagad ripa eller kanin liksom!

Viktor:

Va? Vadå glider ifrån varandra?!? Vilken sida skall jag komma tillbaks till?

1:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hm. Alla som ska till Barca nästa vecka kan kolla in den här sidan:

http://www.clubbingspain.com/eventos.php?lng=es&fecha=1175810400&pais=195&ccaa=4

Bara att klicka på datumen längst upp till vänster.

9:24 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

wehey! tack! morgondagen är faktiskt vigd åt att istället för att slösa tråkiga utgångscash här, kolla upp diverse mer högkvalitativa sätt att spendera i Barca!

Ska du också dit eller?

9:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hm igen.Nej tyvärr. I juni åker jag ner. Sónar and shit.

Klubben Nitsa är alltid värt ett besök.

För trevliga restauranger besök ett område som heter Born.

11:42 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Ja det kanske blir Sonár för min del också. Känns inte jättespännande att åka dit med två månaders mellanrum, men denna gång är gratis :)

Min forne klubbkollega anordnade svensk-fest på Nitsa förra Sonár!

Skall kolla upp Born. Tack för tipset!

12:15 AM  

Post a Comment

<< Home