Monday, March 26, 2007

A day in life

Om vi bortser från att jag tvungen att betala 400 kronor för ett nytt pass då jag lyckats slarva bort mitt relativt nya sådana i flytten så har det varit en idealisk dag:
  • Dammsugning av Stabsbiblioteket på roliga böcker och kurslitteratur. Min bästa bok blev en bok om en technokultur på dekis 1996. "Alla bara drar till Indien va, det är bättre fester där" säger typ Emma med indisk plutt i pannan som försörjer sig på att måla backdrops med psykideliska svampmotiv till Docklands. Joel Mull anordnar bussresor till Berlin och förser människor i snorgröna plasthotpants med chips och läsk och media briljerar i musikjournalistik och benämner Primal Scream som det viktigaste bandet i rave-kulturen. Those were the days alltså. Jag och Anders blev mäkta inspirerade och kom på våra framtida dj-namn: jag är dj Hard Attack och Anders dj Crack Flash.
  • Lunch med Anders på 80-tals vegetariska Fröjas Sal. 80-tals vegetariskt innebär vegetarisk mat innan man kom på att vegetarisk mat kunde smaka annat än salt, peppar och grönskasbuljong och bestå av annat än rårivna sallader.
  • Kaffe med Sofia på Fågelsången
  • Fika med mig själv, skriva krönikeutkastskrivning och klura på min roman. F-sången
  • Te med Fia på F-sången. Vill ni mig något den här veckan är det bara att glida förbi Fågelsången. Jag hittas där och endast där denna vecka. Autobahn på onsdag, men det är fan enda giltiga frånvaron. Dör på riktigt av underbarheten i att sitta där HELA dagarna.
  • Weekdaysfyndande med Fia
  • Föreläsning om Kina och yttrandefriheten på Stadsbiblioteket med Anders
  • Bulgursallad med plommontomater, knaperstekt bacon, fetaost, persilja, rödlök och avokado.
  • Kobra och rafflande Ordförande Persson

Bilden är från Frejas Sals hemsida. No comments


Veckans utställare på Fröjas Sal var för övrigt den här tjejen:

Hej mitt namn är Michelle Jansson, jag går sista året på gymnasiet.
Jag älskar att pyssla och skapa saker. Mina favoritsysselsättningar är att sy, måla, sticka och fota.
Målningarna som jag har utställda här är målade i rymden under det senaste året (jorden är ju också en del av rymden)
Dom är målade med akrylfärg.
Jag vill deffinitivt fortsätta med mitt skapande i framtiden.


No comments.

4 Comments:

Blogger Jonsa said...

Skapade i rymden? Haha, å sen kommer de stackars tonårstjejerna å pojkarna undrar varför ingen förstår dem? Har fan ont i magen av skratt. Dileva here we go!

9:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hehe, Michelle Jansson, hon är min kollega wendys dotter...

11:32 AM  
Blogger christin said...

haha, jag har funderat på att besöka frejas nångång, men nu avstår jag....


vill veta vart/om det finns nån vegoresturang i den här hålan som e värd att besöka....

1:34 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

JOnsa:

Tyvär kunde jag inte skratta så mycket när jag såg dem på plats på restaurangen...

Fia:

Är det sant!!? Eeh sorry. Men alltså det var så roligt att hennes djurbilder5 skapade i rymden var just på en vegetarisk restaurang!

Christin:

Anders påstod att det brukar vara bättre än när vi var där.

Jag tycker att Eko-caféet har bra vegetarisk mat oftast. Sen skall dock han som har stället vara ett svin...

6:51 PM  

Post a Comment

<< Home