Friday, May 18, 2007

Roligast i år?

’Kär i en hipster’ - Hanna Fahl

Het
Hip, alltså
Jag svär på Diplos grav
Han ger folk
Han leker inte med folk
Fan, han är en hipster
Jag är kär i en hipster, jag är inte rädd för honom
För jag har fått ladd från honom, förstår du vad jag menar
Men du borde skaffa koll, hey

Jag såg honom med Kleerup
Rätt bakis, hade vart på Nöjesguidenfest och spelat (lite skivor)
Fickan full av ölbiljetter (i drivor)
Han kolla snett på mig (ojojoj)
Men sen log han åt mig (ojojoj)
Och Karin Wester som han hängde med såg ut att vilja slå mig (slå mig slå mig)

Men jag blev kär i en hipster
(Jacka från Vibskov och Plimsoles, Whyred-jeans, mediajobb)
Jag är kär i en hipster
(Har kritvita Ray-Bans och barklubb, han är svensk men han älskar New York)

Han tog med mig på svarttechnoklubb
Med gästlista, men jag var inte bjuden jag fick vara (plus en)
Och följde ljuset från alla (glowsticksen)
Han svepte en drink sen (ojojoj)
Och jag kände ingen (ojojoj)
Och Karin Winther som han hängde med såg ut som hon ska slå mig

Men jag är kär i en hipster...

Han gillar tjejerna som har eget Clitspit-inlogg
Oversizead jumper och som skrivit en Rodeo-gästblogg
Som står och hänger utanför Russian Spring Break
Med handen lite vilande på höften, röker B & H
Med Monkijackan knäppt, MacBook och lagom full
Hon är en hipster och hon kliver på vid Hornstull
Hon drar till SoFo för att ta en nostalgitripp
Hon har inget batteri till iPoden, nu dog Hot Chip

Jag är kär i en hipster...

Pop the glock, pop the glock...

Din MySpace din MySpace...



ok inte helt klockren bildillustration men karl fick duga ändå...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Go låt det där, hehe

4:03 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

FANTASTISK!

11:52 AM  

Post a Comment

<< Home