Thursday, July 26, 2007

Knarkhundar, topplesskramar, Peter Wolodarski och en fryspåse lila och rosa vegetariska köttbullar

Måste delge er mina två senaste ihågkomna drömmar. They are so sick! Den populärkulturella drömtydningsfaktorn torde dock vara hög. SÅ mycket övertydliga symboler. Inte en aning om vad de betyder dock men jag menar hey - krama Carola topless liksom?

Gårdagens rafflande dröm börjande på Vaksala Torg. Där bland jeansjacke-alkisarna och grönsaksförsäljarna blev jag uppsniffad av en knarkhund. Denne var extremt intresserad av de bruna skönt loosa manchesterbyxorna jag bar. Polisen som höll i kopplet fattade misstankar och hunden sniffade och sniffade. Jag blev asnervös. "Måtte hon inte ta in mig och ta blodprov" tänkte jag. "Har jag tur kanske hon bara tror att jag enbart suttit i ett rum där folk knarkat och att lukten därför satt sig i kläderna". För att testa om jag var pårökt skulle jag köra bil. Jag hade dessvärre lånat någon kompis sportbil som jag inte riktigt lärt mig hantera. Jag körde ryckigt och konstigt. Hon satt tyst. "Måtte hon inte dra in mitt körkort". "Kör mig till Uppsala Slotts caféuteservering" sa hon. Sagt och gjort. Där satte hon sig och iakttog mig med myndig polisblick. "Jag vill ha kaffe och tårtbit, dubbla påtår" sa hon. Hämtade det till henne, fortfarande nervös över knark och körkort. Snart blev vädret så fint att jag tar av mig topless. "Måste passa på ju". Polisen hade snart förpassats till drömkyrkogården och var försvunnen ur bild. Min mamma kommer nu till cafét med sin bästis Carola Häggqvist. Jag slänger mig om halsen på Carola och kramar henne hjärtligt. Ser i ögonvrån hur några som jag identifierar som "Konservativa föreningen" bevittnar hur jag topless kramar "goa" Carola. Lite tankar på vad de tänker och anser om det flyger genom huvudet. Snart har Weekdays rea flyttat ut i trädgårdscafét. Olof Dohnhammar knatar in på drömscenen och kollar blasé på cowboyboots. Han är jävligt upprörd över att två sommarvikarierande chefredaktörer på Bon som han anser "är två jävla sossetanter, med precis samma etniska bakgrund, inget att varesig tillföra eller berika varandra med".

I natt drömde jag att jag höll på att få ihop det med Peter Wolodarski. Det var en MYCKET osubtil sexuell spänning mellan oss. Vi träffades genom nåt jobb. Jag låtsades att jag inte kände igen honom först. Sen råkade en DN vara uppslagen och jag bara "jamen det är därför jag känner igen dig jahajaha". Vi skulle äta lunch och jag frågade om han han hade några matlådor hemma så vi kunde äta hos honom. "Fan fan fan nu var det uppenbart att jag ville hem till honom bara för att vi skulle kunna ligga med varandra direkt" tänkte jag generat. Han tyckte hur som helst att det skulle vara bättre att äta på restaurang. Han ville ha fisk. Snart befann vi oss på en badbrygga i snorklingsutrustning, jag nöjd över att vara i relativt avklätt sällskap med herr Wolodarski. Där skulle vi dyka efter små matpåsar med konserverade mat. Bland det sista jag kommer ihåg är att jag funderade på att rikta in dykningen på en fryspåse lila och rosa vegetariska köttullar.

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag har en blogg nu, det är ganska kul... http://minleda.blogspot.com/

5:05 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Alltså FY FAN VAD vilken taskig länk! "Annamarias blogg främst om mode". TÖNT!

5:26 PM  
Blogger Alma Kirlic said...

Haha, våt dröm om Wolodarski. Jag lider med dig.

10:27 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

alma:

det värsta är att sådana där drömmar ofta sitter i ett bra tag... man typ fortsätter vara lite kåt på peter wolodarski flera dagar efteråt!

jag hade fö en kursare som hade en kompis som visste allt om peter wolodarskis sexliv. han bodde mitt emot honom och hade full insyn i hans sovrum varsig han ville det eller inte... (behöver jag säga att jag också vet allt om peter woldarskis sexliv hahaha)

12:40 AM  

Post a Comment

<< Home