Tuesday, July 24, 2007

Perfect match, perfect kiss



Vissa dagar känner man sig som en lite bättre flickvän än andra. Som när ens kille kommer hem från jobbet på lunchen och man har lagat Sukiyaki och bjuder på två glas vitt, så där en tisdag. Jag tycker ganska ofta att jag är världens bästa flickvän. Kan liksom inte tänka mig att någon annan vore bättre (snyggare så klart men det räknar jag bort i ren protest). Sen beror det nog mycket på att jag har världens bästa kille också. Man typ bäst-kompleterar varandra och korsbefruktar braheten med varandra. It's takes two to tango som det brukar heta. Är man inte världens bästa med sin partner tror jag hur som helst att man har valt fel. Fel val av pojkvänner/flickvänner hör väl livet till, men att vara ihop med folk som man behöver/vill förändra/etc brukar inte vara så lönsamt varken för en själv eller förhållandet i längden. Tänk på det Laerke-darling!


8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hahaha, det vill jag absolut tänka över. Bra med en liten reminder;)Btw, har du hört om Athenas orden?

6:01 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

nej vad/vilka är det?

du är för övrigt superfoxy på face hunter-bilden!

verkade på elin som att ni hade det fab överlag i Berlin...

7:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

det är en ny förening för framgångsrika kvinnor och för kvinnor som hatar män som hatar kvinnor. Lite svårt o komplext. men styrelsen består av elin, vicke, maria och mig. Vi vill gärna ha dig med i gruppen.
Tack, älskar min nya heldräkt. Ahh, Berlin var skön, vill jättegärna flytta dit, det händer ju så otroligt mycket hela tiden.

8:44 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

hahaha det låter som en sjujävla föreningar det där! låter helt klart som nåt man kommer på på en tjejsemester med fräna brudar :)

skall nog flytta till berlin i vår. mitt "ungdomsår" fortsätter.. no work just play ett tag makes ami a nice girl.

9:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

hahahahahaha, precis. Du får fråga elin om hur vårt koncept är, det är en grym förening. Verkligen!!!

Ska du? men har du tänkt dig att plugga där? Jag funderar väldigt mycket på att flytta dit, problemet är bara det att jag inte pratar tyska, och att det (generelt) är omöjligt att få jobb i Berlin. Hahaha, jag tror att man blir mer galen än en "nice" girl av berlin.

9:56 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Hade tänkt att plugga på distans från Sverige om jag hittar nåt vettigt att läsa. Annars kanske tyska en termin, samt börja skriva en roman jag haft i huvudet hur länge som helst. Söka jobb tänker jag absolut inte ge mig på där!

Äh kommer nog inte vara mer galen där, bara mer kvalitativt galen än i Sverige...

1:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tänkte bara berätta att ditt inlägg gav mig mycket att tänka på. Så mycket att jag har tänkt mig att det får en rejäl konsekvens för mitt liv. Tack för hjälpen!

1:59 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

oj! lite oväntat! hoppas att "tänkandet" går bra och att konsekvenserna blir bra iaf...

kram

11:02 PM  

Post a Comment

<< Home