Wednesday, July 11, 2007

Jag minns alla mina efterfester och hur folk brukade ta på mig

biodynamisk gulash i sundbyberg. förfest i föräldrarvåningen i vasastan. ministry of sound-videokanal projicerade på väggen. call on me videon i hundra versioner. billig tax free vodka och dyrare champagnedrinkar. cigg i sommaröppna fönstret. new friend in bangkok. ficks på f12. alla: "så här full har jag inte varit på ett år". dans & små glädjetjut. fake-i-til-you-make-it-diskussion med siri. kissa bakom parkbänk. "ingen ser mig". nattbada i riddarfjärden. barfota och utan underkläder genom stan. hundra fotosessions. exporterar lite swedish sin till thailand. nattkaffe och cigg på seven eleven. springa genom högtryckstvätten av drottniggatan. himlen öppnar sig. spöregn. blöta kläder klistrade mot kroppen. smink i rännilar. hälften kaffe, hälften vatten i kaffemuggen. så jävla glada ändå. killarna nakna igen. streakar drottninggatan och vasastan hem. ingen förstår varför. dränkta katter insvepta i handdukar. kommers-house-dans. whats-left-of-the-barskåp-fem-på-morgonen-drinkar. nån har tatuerat sig jättemycket i LA. nån har gift sig, nån har skilt sig. nån går direkt till morgonpasset på jobbet. killen med tjej tar på alla. solglasögon i morgonljuset makes sense. buss hem klockan sex. "jag vet vem du är, alltid åka gratis hem". eeh nej. jou le taxi i varsin hörlur. äta en frukostmacka. tycka att filip och fredrik är det bästa man sett. inte kunna somna. somna ändå.

vara supersnygg och superfräsch när man vaknar. inte. googla på brunch. bli besvärad. parmesanspenatomelett, stekt potatis, vitlökstekta champinjoner och zucchini, liten grönsallad, croissanter, vattenmelon och kaffe. typ det bästa som har hänt en. få aha-upplevelser av isbergsallad. låna oblöta kläder och skor. promenera utan bakfylle-ångest. "det här är min framtid". avhandla jättemånga ämnen. dricka kaffe på utservering. tåget hem. mp3-batterierna dör. "snart inget mer sånt här leverne". tågvaggas till sömns. hemma.

4 Comments:

Blogger beta said...

Lite Per Hagman-ish. Men fint ändå, faktiskt.

7:56 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

haha nooo!

nämen det är fett svårt att skriva utekvällsromantik (ja det var det jag ville göra) utan att hamna där eller hos uffe lundell, eller jack keruac, eller carina rydberg, eller douglas coupland eller bara random stureplansbloggerska. ämnet är ju omtyckt och alla versioner har ju skrivits nästan...

8:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kolla face-hunter baby

puss

8:56 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

elin:

aaaah foxxxxy!

hoppas ni har det fab i berlin!

puss

1:35 AM  

Post a Comment

<< Home