Thursday, September 14, 2006

Kära dagbok

häjj bloggen! idag har jag träffat min personal. det är ett härligt jävla gäng alltså! lite ledord: acne-skjorta i äggulegult, uppklätttnedklätt, filippa k-pepp/prep, jeans-moikan, jobb-pepp, service-pepp. love love love them! du vet, jobba som ett team, bygga ihop till ett lag, komplettera varandra och all that good service shit. jag går omkring och nyser av dammet i butiken, äter lunch med butikscheferna för macoteket och designtorget och hickar nervöst över arton tusen lådor.

i måndags var jag vit i ansiktet i en modeateljé med vitlakerade trägolv, drack tusen koppar lära-känna-varandra-kaffe på sköna företaget med unga kreativa människor där alla bara trivs så himla om man inte heter annamaria och det är ens första dag och man inte har någon deodorant. låt mig få vara ny och nervös liksom. i tisdags kolla på arton tusen jeans samma fast ändå lika, komma på att det är rätt ok att tycka jeans är viktigt, alla pratar mycket om det de jobbar med. åka taxi klockan sex på morgonen genom ett dimmigt göteborg, äta en daim, prata mode och företags-visioner med någon som höjer en till skyarna vad man än säger (förutom när man säger att man inte tror att man skall klara det). hänga med Bruno-Götgatsbacksefolket, dricka ännu mer kaffe lyssna på laurent garnier och nexus 21 utmattad på ännu ett tåg, vara världens mest uppmärksamhetskrävande flickvän, ÄTA SÅ JÄVLA MYCKET LUNCHER UTE JAG ABSOLUT INTE HAR RÅD MED EFTERSOM MIA FICK BETALADE MITT PUDER FÖR JAG INTE HADE TÄCKNING PÅ KONTOT! komma på att det är en jävligt dålig idé att köpa kläder för 3000 kronor när man inte har betalt hyran när man annars handlar för 45 i månaden på Myrorna, börja prata konstig dialekt efter att ha pratat med boråsare, göteborgare, malmöiter, ölänningar, stockholmare och what-not, vara lite nervös över att invigningsfesten kommer bli dålig för det inte jag som arrangerar den, komma över det, banga Bricolage och prioritera ner mina kompisar ett tag.

barista har ingen butikschef än så om ni känner er manade så sök! rättvisemärkt kaffe is good shit. good shit needs good people and good people my readers are!

funderar fö på att vara lite 2000-tal och ändra mig om vilka jag skall rösta på i valet så här tre dagar innan.

imorgon är det kalendariumfest. På lördag är det Mattes nya klubb dit jag funderar på att ta hela min nya personalstyrka. Matte om du läser det här skriv upp Annamaria + skitmånga på gästlistan. Pus!

Måste gå på Grodan snart.

Måste läsa ut min bok snart. Min högvarvs-hjärna måste få vara sig själv ett tag.

Inte läsa igenom det här inlägget innan jag publicerar det i tron om att jag är James Joyce.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kom, kom till sthlm snart så går vi på grodan! puss mia

4:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Keffis, stanna och andas lite! Gabsi

7:33 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Haha thanks for the loving and caring folks!

Mia 28:e har jag redan bokat in mig på Grodan, då är det mannen, myten legenden Carl Craig! Då måste du hänka! Jag har tagit ledigt dagen efter så man kan crazy dansa utan dagen-efter-ångest! Vi måste kolla upp teatern också! Valerie Solanas-grejen och boka in oss på Jonas Hassen Khmeri teatern!

pus pus!

10:40 PM  

Post a Comment

<< Home