Friday, September 01, 2006

Oväntat, olägligt besök

Döm av min förvåning när medeltiden kom på oväntat besök idag! Jag pch Anders hade börjat flyttpacka, slå in porslin i tidningar, frosta av frysen och gnugga badkaret med såpa när medeltiden helt plötsligt pockade på vår uppmärksamhet. Anders tand började värka och till slut kunde han inte göra annat än att ligga i fosterställning och gny. Akuttid hos tandläkaren är inbokad, Anders känner sig som Bockstensmannen och funderar över om han nu bör kategoriseras som underklass eller kanske träl. Jag är nog mer träl än honom nu, jag får gnugga hela lägenheten själv medan han ligger och hoppas på att iprenen någonsin skall börja verka (verkar inte så). Medeltiden och fattigdom är även lite temat på min lunch. Det blev ett hopkok av alla grönsaker som fanns kvar i kylskåpet med en stuvning med lite red hot chorizos till. Nu skall man dock inte underskatta fattigmat - stuvade grönsaker är himla gott! Potatis, vitkål, morötter, lite blomkål eller broccoli i stuvning med lite vitpeppar, muskot och salt bara. Någon stark korv eller lite knaperstekt bacon och voilá billig svensk husman at it's best!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home